کد خبر: 7358
A
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

امیدوارم وزارت ارشاد در جوی آرام و مناسب به کار خود ادامه دهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ابراز امیداوری کرد وزیر جدید ارشاد تا پایان دوره دولت، در جوی آرام و مناسب، منشاء خدمات مفیدی برای کشور باشد.

امیدوارم وزارت ارشاد در جوی آرام و مناسب به کار خود ادامه دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار صالحی امیری، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان این وزارت‌خانه، با تأکید بر اهمیت مقوله فرهنگ و ارشاد در بین ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور، گفت: وزارت ارشاد به دلیل سروکار داشتن با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی کشور، از ابتدا جز وزارت‌خانه‌های مهم و حساس کشور بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی در کشور وجود دارند که با بودجه‌های سنگین، متولی امور فرهنگی و تبلیغی هستند، اظهار داشت: در شرایطی که این دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی، کمتر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرند و در قبال مسائل فرهنگی پاسخگو نیستند، ولی وزارت ارشاد با بودجه کمتر، همواره مورد مطالبه و مؤاخذه قرار می‌گیرد و انتظارات از آن بالاست و باید پاسخگو باشد.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به اینکه وزارت ارشاد به دلیل تنوع دیدگاه‌ها، همواره مورد تهاجم بوده است، گفت: علت این امر، ماهیت این وزارت‌خانه است که همیشه با فرهنگ کشور سروکار داشته و دارد.

ایشان به مقوله فیلم و موسیقی به عنوان یکی از مصادیق اشاره کرد و گفت: در حالی که در سایر دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغاتی از جمله صداوسیما موسیقی و فیلم‌های زیادی تولید و پخش می‌شود، ولی حساسیت نسبت به این دستگاه‌ها و سازمان‌ها کم است، اما در مورد تولیدات مربوط به وزارت ارشاد که به بخش دولتی مربوط می‌شود، حساسیت‌ها، انتقادات و مطالبه‌گری بسیار زیاد است و بعضاً وزیر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی، با تشکر از خدمات جنتی، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با پشتوانه رأی خوبی که از مجلس به دست آوردید، امیدوارم تا پایان دوره دولت، در جوی آرام و مناسب، منشاء خدمات مفیدی برای کشور باشید.

در آغاز این دیدار، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ارائه گزارش از عملکرد وزارت‌خانه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خویش در خصوص اهداف و برنامه‌های این وزارت‌خانه پرداخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر