کد خبر: 73685
A
عبدالکریم حسین‌زاده:

معطل نگه داشتن لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص برای جایگاه مجمع خوب نیست/ مردم هم سردرگم شده اند

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: معطل نگه داشتن بیش از حد لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جایگاه این مجموعه خوب نیست و باید هرچه سریعتر راجع به این لوایح تصمیم گیری شود. نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: معطل نگه داشتن بیش از حد لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جایگاه این مجموعه خوب نیست و باید هرچه سریعتر راجع به این لوایح تصمیم گیری شود.

معطل نگه داشتن لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص برای جایگاه مجمع خوب نیست/ مردم هم سردرگم شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به تاخیر در تایید لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: همه تا حدود زیادی به این درک رسیده‌اند که عدم تایید لوایح پالرمو و CFT از جهات مختلف برای کشور آسیب زاست،‌ اگرچه ما خودمان با به تاخیر انداختن این موضوع فضایی را به وجود آورده‌ایم که اروپا و سایر کشورها هم مثل مخالفین داخلی به این موضوع سیاسی نگاه می‌کنند و گروکشی سیاسی می‌کنند.

وی افزود: اگر تحریم های عمرانی شروع شود و این خود تحریمی‌ها نیز به آن اضافه شود، اثرات تخریبی آن برای کشور خیلی زیاد است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس یادآور شد: ما به جای اینکه درگیر رقابت‌های سیاسی پیرامون CFT و پالرمو شویم باید به آن نگاه کارشناسی داشته باشیم، در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که مردم هم سردرگم شده اند و موضوع برایشان محل شبهه شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: مجلس و دولت کار خودشان را در بررسی و تصویب لوایح مربوط به FATF انجام دادند، به نظر می‌رسد در این شرایط معطل نگه داشتن بیش از حد این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت برای جایگاه این مجموعه نیز خوب نیست و لذا باید هرچه سریعتر راجع به این لوایح تصمیم‌گیری شود.

به گفته این نماینده اصلاح‌طلب مجلس، اگر این تصمیم سر وقت خودش گرفته می شد و لوایح در زمان مقرر تایید می‌شد شاهد این اثرات سوء نبودیم و این وضعیت حالت تعلیق به خود نمی گرفت./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر