کد خبر: 73900
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

چرا جعبه سیاه فولاد و رفیق "اکبر طبری" در مرخصی است؟

22 ابان ماه بود که بسیاری از رسانه های اصولگرا با خوشحالی خبر بازداشت "رسول دانیال زاده" را بازتاب داده و روند بازگرداندن او به کشور را عملیاتی موفقیت آمیز خواندند.

چرا جعبه سیاه فولاد و رفیق "اکبر طبری" در مرخصی است؟

به گزارش دیده بان ایران، 22 ابان ماه بود که بسیاری از رسانه های اصولگرا با خوشحالی خبر بازداشت "رسول دانیال زاده" را بازتاب داده و روند بازگرداندن او به کشور را عملیاتی موفقیت آمیز خواندند. 

حتی در این بین برخی با مطرح کردن دوباره نام "حسین فریدون" از قوه قضاییه درخواست کردند که با بازداشت دانیال زاده پرونده بردار رییس جمهور باردیگر باید بررسی شود.

اما حالا پس از گذشت یک هفته از بازداشت رسول دانیال زاده یا همان "جعبه سیاه فولاد"؛ غلامحسین اسماعیل زاده در یک نشست خبری اعلام کرد: کسانی که به دستگاه قضایی اعتماد کرده و در فرآیند تحقیقات و بازگشت اموال به بیت‌المال کمک کنند از ارفاقاتی بهره‌مند خواهند شد.تا کنون در فرآیند بازگشت و تحقیقات با دانیال‌زاده بر محور اعتماد رفتار شده است و این فرد توانسته از ارفاغات قانونی نظیر مرخصی بهره‌مند شود.

در این رابطه بیشتر بخوانید: 

رسول دانیال زاده ابر بدهکار بانکی از کشور گریخته است؟!/ مرد پشت پرده پرونده اکبر طبری و فریدون کجاست؟

بازداشت رسول دانیال زاده سلطان فولاد ایران و مرد پشت پرده فساد اکبر طبری

 

سخنگوی دستگاه قضا توضیح بیشتری درباره نحوه شکل گیری این نوع اعتماد با فردی که سابقه متواری شدن از کشور را دارد نداد اما این سوال مطرح می شود که چرا همواره مخاطب این نوع قوانین مرخصی تنها شامل برخی از افراد خاص (!) نظیر حسین فریدون، حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی، رسول دانیال زاده و ... می شود؟!

گفتنی است که  ابتدای مهرماه امسال بود که خبرهایی درخصوص فراری شدن رسول دانیال زاده از کشور گوش به گوش می‌شد. بررسی ها حکایت از آن داشت دانیال زاده که با قید وثیقه از زندان آزاد شده است به بهانه درمان بیماری اش از کشور خارج شده و بعد از گذشت بیش از سه ماه به کشور باز نگشته است.همین امر فرار رسول دانیال زاده را قطعی کرده و باعث شد موضوع فرار وی صحت پیدا کند. بازداشت دانیال زاده و بازگشت به ایران حالا پس از گذشت یک ماه از علنی شدن موضوع فرار دانیال زاده اخباری به گوش می‌رسد که این فرد در یکی از کشورهای خارجی شناسایی شده و پس از دستگیری به ایران بازگردانده شده است.

البته در همین راستا مشخص شد که دانیال زاده در پرونده خود بدهی کلان بانکی را دارد که برخی رقم آن را بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده بودند.

پس از آن محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت دستگاه قضایی کشور در نشستی خبری و در تاریخ ۴ بهمن همان سال در خصوص دستگیری رسول دانیال‌زاده و اتهاماتش و ادعاهای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر ارتباط وی با حسین فریدون گفت: من شخصاً موافق بوده و هستم که برخی متهمین به صورت علنی محاکمه شوند و رسانه‌ها هم اجازه انتشار عکس، اتهامات وی و جزئیات دادگاه باشند.

اژه‌ای افزود: چرا وقتی سارقی که چند سابقه دارد نباید چهره او را نشان دهیم و یا فردی که چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد چهره‌اش به  جامعه  نشان داده نشود ولی ما براساس قانون موظف به انجام این کار نیستیم و خود را تابع  قانون می‌دانیم.

اژه‌ای در همین راستا اظهارداشت: شخصی که شما نام بردید دستگیر شده و تحقیقات از وی در مرحله انجام است ضمن اینکه ارتباط وی با حسین فریدون هم کاملاً مشهود است ولی هم‌اکنون نحوه این ارتباط و اقدامات آنها مشخص نیست و باید منتظر نتیجه تحقیقات این پرونده باشیم.

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر