کد خبر: 7396
A
امروز صورت گرفت:

یک دقیقه سکوت در اجلاس بین المجالس آسیایی به احترام قربانیان حمله تروریستی عراق

رئیس نمایندگان ایران در بین المجالس آسیایی گفت: به احترام قربانیان حمله تروریستی حله عراق که منجر به شهادت زائرین ایرانی شده بود حاضرین اجلاس بین المجالس آسیایی یک دقیقه سکوت کردند.

یک دقیقه سکوت در اجلاس بین المجالس آسیایی به احترام قربانیان حمله تروریستی عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه اجلاس مجالس آسیایی به صورت رسمی در کامبوج آغاز به کار کرد، اظهار داشت: این اجلاس کار خود را با سخنرانی دکتر خرم معاون دبیرکل و پیام پادشاه کامبوج و خوش آمدگویی رئیس مجلس ملی این کشور آغاز کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: سپس هیات ایرانی برای قرائت پیام دکتر علی لاریجانی وقت گرفت که اینجانب به نمایندگی از هیات ایران پیام را به انگلیسی قرائت کردم.

وی همچنین اظهار داشت: البته دلیل عدم حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس کامبوج نیز توضیح داده شد و  در پایان سخنرانی به احترام قربانیان حمله تروریستی از جمله حله عراق که منجر به  شهادت زائرین ایرانی شده بود حاضرین یک دقیقه سکوت کردند.

ذوالقدر افزود: هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه عضو کمیته سیاسی، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام و علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم اردل و فارسان اعضای کمیته شورای اجرایی در این سفر حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رییس،

همکاران گرامی،

اینجانب مایلم از جنابعالی و همکارانتان برای سازماندهی عالی این اجلاس مهم تشکر نمایم. همچنین لازم است مراتب تأسف جناب آقای دکتر لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از عدم حضور در این نشست را اعلام نمایم. همانگونه که مستحضرید دو حادثه ناگوار در هفته گذشته شامل حمله تروریستی به زایران ایرانی در عراق و نیز تصادم مرگبار دو قطار مسافربری که منجر به کشته شدن دهها تن و مجروح گردید، ملت ایران و دیگران را عمیقاً متأثر ساخته است. بدنبال وقوع این حوادث و ضرورت رسیدگی به پیامدهای ناشی از آن، جناب آقای لاریجانی، علیرغم داشتن برنامه قطعی، نتوانستند در این اجلاس شرکت نمایند.

مایلم از طرف خود و همکارانم آمادگی هیات مجلس شورای اسلامی را بر همکاری با جنابعالی و دیگر همکاران جهت داشتن اجلاسی موفق اعلام نمایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر