کد خبر: 73973
A

جزییات انتقال هسته اولیه ستاد نیروی دریایی ارتش به بندرعباس/امیر خانزادی: از امروز توجه بیشتری به خلیج‌فارس خواهیم داشت

امیر دریادار حسین خانزادی صبح پنجشنبه در مراسم انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش به بندرعباس با اشاره به جابجایی هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس، گفت: از امروز توجه بیشتری به سواحل دریای مکران، تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد و در کانون توجهات مسئولان نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.

جزییات انتقال هسته اولیه ستاد نیروی دریایی ارتش به بندرعباس/امیر خانزادی: از امروز توجه بیشتری به خلیج‌فارس خواهیم داشت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ امیر دریادار حسین خانزادی صبح پنجشنبه در مراسم انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش به بندرعباس با اشاره به جابجایی هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس، گفت: از امروز توجه بیشتری به سواحل دریای مکران، تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد و در کانون توجهات مسئولان نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.

امیر دریادار خانزادی عنوان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران از مرزهای دریایی و آبی بسیار وسیعی برخوردار است که بخش‌های زیادی از آن در سواحل مکران، کشورمان را بلا واسطه به آب‌های آزاد متصل می‌کند.

اهم اظهارات دریادار خانزادی به شرح زیر است:

* از سال‌های گذشته با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری موضوع جابجایی ستاد نیروی دریایی از تهران به بندرعباس و قرار گرفتن در نزدیکی منطقه عملیاتی در دستور کار قرار گرفت، امروز در آستانه هفتم آذرماه روز نیروی دریایی تصمیم گرفته شد که هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس منتقل شود. این به معنا است که از امروز توجه بیشتری به سواحل دریای مکران، تنگه هرمز، خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد شد و در کانون توجهات مسئولان نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی قرار خواهد گرفت.

* با این اقدام بخش قابل‌توجهی از هسته اولیه ستاد نیروی دریایی به بندرعباس جابجا خواهند شد، هدایت نیروها در منطقه با کنترل و تمرکز بیشتری از سوی ستاد صورت خواهد گرفت و سرعت عملیات ستادی افزایش خواهد یافت.

* این موضوع به ناوگان نیروی دریایی این اجازه را می‌دهد تمرکز بیشتری بر روی دریا داشته باشد، به‌نوعی در آینده بازدارندگی گسترش‌یافتگی از نیروی دریایی در دریا را شاهد خواهیم بود.

* گفتنی است با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری ساختمان مرکز فرماندهی ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی‌ایران در بندرعباس افتتاح شد. این مرکز با مساحت ۸.۵ هکتار تمامی معاونت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در خود جای خواهد داد. ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس دارای چهار ساختمان است که یک ساختمان چهار طبقه، یک ساختمان سه طبقه و دو ساختمان نیز دو طبقه هستند. زیر بنای تمام این ساختمان‌ها ۲۶ هزار و ۴۳۲ متر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر