کد خبر: 74194
A

بذر پاشی تشنج های بعدی در آینه تصاویر گزینشی صدا و سیما

تظاهرات مردم امروز برای محکوم کردن آشوب های اخیر از سوی صدا و سیما با تصاویری گزینشی پوشش داده شد تا به شکلی همه انتقادات را متوجه دولت کند این در حالی است که مقام معظم رهبری هفته گذشته در پی اتفاقاتی که رخ داد به صراحت اعلام کردند تصمیم افزایش قیمت بنزین از سوی سران قوا گرفته شده و ایشان هم با توصیه کارشناسان اقتصادی با این تصمیم موافقت کرده است.

بذر پاشی تشنج های بعدی در آینه تصاویر گزینشی صدا و سیما
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران  تظاهرات مردم امروز برای محکوم کردن آشوب های اخیر از سوی صدا و سیما با تصاویری گزینشی پوشش داده شد تا به شکلی همه انتقادات را متوجه دولت کند این در حالی است که مقام معظم رهبری هفته گذشته در پی اتفاقاتی که رخ داد به صراحت اعلام کردند تصمیم افزایش قیمت بنزین از سوی سران قوا گرفته شده و ایشان هم با توصیه کارشناسان اقتصادی با این تصمیم موافقت کرده است.
منطقی است که به رغم این موضع گیری رهبری برخی از افراد منتقد همچنان انگشت اتهام را متوجه دولت کنند و همه تقصیر را متوجه شخص رئیس جمهور کنند؛ ولی در این جریان اگر رسانه ای قصد شیطنت سیاسی داشته باشد و بخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد می تواند تصویری دیگر را از جریان غالب به نمایش بگذارند.
متاسفانه صدا و سیما در مسیر تظاهرات امروز با انتخاب گزینشی همین اعتراضات، تمامی مردم را منتقد دولت نشان میدهد. البته اگر این اقدام از سوی یک رسانه مستقل و یا وابسته به جناح سیاسی خاصی صورت می گرفت جای تعجب نداشت ولی صدا و سیمایی که خود را زیر سایه رهبری تعریف می کند و تلاش دارد عنوان رسانه ملی را در انحصار خود داشته باشد نباید تا این حد به بیانات صریح مقام معظم رهبری بی توجه باشد و اگر تلاش دارد در جایگاه رسانه ملی قرار گیرد توجه داشته باشد که اقدام شجاعانه رهبری برای جلوگیری از فتنه های بعدی بوده است ولی بروز چنین تحرکاتی از سوی این رسانه بر خلاف منافع ملی بوده و بستری مناسب برای تشنج های آتی فراهم می سازد، دقیقا مسیری عکس منویات مقام معظم رهبری.
صدا و سیما متاسفانه با چنین اقداماتی به رغم آنکه وظیفه ذاتی اش حرکت در جهت تشنج زدایی است، متاسفانه در روندی مشهود اسیر بازی های جناحی و سیاسی شده و در مسیر دو دستگی اجتماعی و کمک به تشنج زایی حرکت می کند.
جناحی که تلاش دارد قبل از انتخاباتهای آتی با فلج کردن دولت آنرا نا کارآمد جلوه دهد در واقع به دنبال خلع ید دولت است ولی آیا محصول چنین فضا سازی هایی می تواند منجر به روی کار آمدن دولتی کارآمد شود؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت عملکرد غلط و فضاسازی های این چنینی که سرمایه اجتماعی را  دچار آسیب می کند به طور حتم در مسیر خود هیچ جناح یا نحله سیاسی را به امان خود رها نخواهد کرد و در صورت تداوم همین مسیر می توان انتظار داشت در ماههای آتی بازهم آشوبهایی در کشور رخ دهد و بازهم مردم از محل این اتفاقات ناگوار آسیب ببیند.
کسانی که چنین فضا سازی هایی را به مرحله اجرا می رسانند، باید متوجه باشند با بی توجهی به بیانات رهبری ضمن بی احترامی به بالاترین مقام کشور در تصاویر خود کل نظام را هدف قرار می دهند. اهانت به دولت شاید به امری عادی بدل شده باشد ولی بذری که امروز با این تصاویر کاشته می شود نفرتی به بار می آورد که خود ایشان را نیز قربانی خواهد کرد.
مصادره های غلط و جنگ قدرت بی مرزی که در میان جناح های سیاسی در سالهای اخیر شاهدش هستیم، فارغ از جامعه متاسفانه بیشترین آسیب را متوجه جایگاه ولی فقیه در کشور کرده و عملکردهای اینچنینی از سوی جریانی که خود را ذوب در ولایت می دانند بزرگترین خدشه ها به منافع ملی و مقام ولایی ولی فقیه وارد می سازند.

 

صداوسیما که مسئول کمیته تبلیغات و اقناع مردم در سهمیه‌بندی بنزین بوده، به جای پاسخگوییِ عملکرد معیوبش، حتی در پوشش خبری راهپیمایی وحدت هم همچنان مشغول تفرقه‌افکنی است و بر تنور التهابات می‌دمد. این رسانه بعد از ظهر امروز و همزمان با راهپیمایی مردم پایتخت در میدان انقلاب تهران، به جای انعکاس حضور مردم و فریاد اعتراض آنان به اغتشاش و ویرانی‌طلبی، یک بار دیگر جایگاه ملی و حاکمیتی خود را فراموش کرد و ترجیح داد با برجسته‌سازی معدود پلاکاردهای اختلافی و ضددولتی، به تحریک شکاف‌های سیاسی و اجتماعی در کشور بپردازد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر