کد خبر: 74326
A

نماینده اصلاح طلب: منطقی پشت استیضاح وزرا نیست

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس گفت: استیضاح وزرا را تصمیم درستی نمی‌دانم. عمده تصمیمات سیاسی و در راستای منافع ملی و منافع مردم نیست. نباید عمل و رفتاری داشته باشیم که ظاهراً با هدف مردمی صورت بگیرد، اما از محتوای آن روشن است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

نماینده اصلاح طلب: منطقی پشت استیضاح وزرا نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی، نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به هدف طرح استیضاح وزرای کشور، نفت و آموزش و پرورش در مجلس گفت: هدف طرح این استیضاح اگرچه در ظاهر به اسم مردم و دغدغه مردم را داشتن مطرح می‌شود، اما در باطن به این شکل نیست.

 

او ادامه داد: نمایندگان در آستانه انتخابات زیر فشارهایی هستند و تحت تاثیر فضا به استیضاح وزرا روی آورده‌اند و منطقی پشت آن نیست؛ برای مثال در مورد استیضاح وزیر نفت، سران قوا مسئولیت تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت مصرف سوخت را بر عهده گرفته‌اند، اما آقایان زنگنه را استیضاح می‌کنند. از این موضوع باید پی برده باشید که نمایندگان استیضاح‌کننده به دنبال چه چیزی هستند.

 

این نماینده مجلس به استیضاح وزیر کشور اشاره کرد و گفت: انتقاداتی به وزیر کشور وارد است و ایشان مسئولیتی در تامین امنیت کشور داشته است. اما شاهد هستیم که مراکزی آسیب دیده‌اند و افرادی هم کشته شده‌اند. مسئول امنیت کشور وزیر کشور است و باید در این زمینه توضیحاتی بدهند، اما راه آن استیضاح نیست.

 

میرزایی، در ادامه با بیان اینکه مجلس قبل از دنبال کردن استیضاح وزرا در جریان حوادث قرار گیرد، گفت: باید ابتدا آقایان را دعوت کنیم تا توضیحاتی بدهند که نمایندگان در جریان کم و کیف حوادث قرار بگیرند. اگر اطلاعاتی به دست آمد و متوجه شدیم وزیری کوتاهی کرده و توضیحات وزرا در پاسخ به سوال قانع‌کننده نبود، آن زمان است که باید به دنبال استیضاح باشیم.

 

او توضیح داد: در ابتدا استیضاح وزرا را تصمیم درستی نمی‌دانم. عمده تصمیمات سیاسی و در راستای منافع ملی و منافع مردم نیست. نباید عمل و رفتاری داشته باشیم که ظاهراً با هدف مردمی صورت گیرد، اما از محتوای آن روشن است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند.

 

استیضاح وزرا کمکی به بازگشت پایگاه اجتماعی نمایندگان نمی‌کند

 

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: استیضاح وزرا در شرایط کنونی کمکی به حفظ پایگاه اجتماعی نمایندگان یا بازگشت پایگاه اجتماعی نمایندگان نمی‌کند. رفتارهایی که از سر عصبانیت و با اهداف جناحی صورت می‌گیرد کمکی به حفظ شأن و منزلت مجلس نمی‌کند. مجلس باید در این شرایط مسئولانه‌تر رفتار کند.

 

میرزایی در پایان گفت: برخلاف تصور استیضاح‌کنندگان با استیضاح وزرا دید مردم نسبت به مجلس بهبود پیدا نمی‌کند. جامعه نمی‌پذیرد در شرایطی که مشکل بر سر گرانی است و مردم خواهان سر و سامان دادن، آقایان وزیر توانمندی مانند وزیر نفت را استیضاح کنند./ اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر