کد خبر: 74349
A

وزارت اطلاعات خبر داد؛ بازداشت هشت نفر در ارتباط با «جمع‌آوری» تصاویر از اعتراضات

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران روز چهارشنبه ششم آذر ماه از بازداشت دستکم هشت نفر در ارتباط با «تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری» از اعتراضات اخیر در کشور و ارتباط با «سرویس اطلاعاتی آمریکا» خبر داده است.


وزارت اطلاعات خبر داد؛ بازداشت هشت نفر در ارتباط با «جمع‌آوری» تصاویر از اعتراضات

به گزارش سایت خبری  و تحلیلی دیده بان ایران ؛ مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران روز چهارشنبه ششم آذر ماه از بازداشت دستکم هشت نفر در ارتباط با «تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری» از اعتراضات اخیر در کشور و ارتباط با «سرویس اطلاعاتی آمریکا» خبر داده است.

این مقام وزارت اطلاعات ایران گفته است: «تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات از اغتشاشات و انتقال آن‌ها به خارج از کشور برای ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر شدند.»

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران هویت افراد بازداشت را اعلام نکرده است و مشخص افراد بازداشت شده در چه وضعیتی به سر می‌برند.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید، این افراد که در «کشورهای مختلف آموزش‌های جمع‌آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری را دیده بودند، از مدت ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج گیری اغتشاشات، مشخص شد که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشات دقیق و به ویژه تصویری دریافت کرده اند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر