کد خبر: 74360
A
عضو فراکسیون امید مجلس:

بخش جمهوریت نظام آسیب دیده است/ کاری کردیم که مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند

سخنگوی حزب ایثارگران کاهش مدت زمان وقوع اعتراضات مردمی طی ده سال گذشته را نشانگر بروز مسائلی نو ازجمله شکاف اجتماعی، بی‌اعتمادی و ناامیدی دانست و راه حل این مسائل را توجه به جایگاه ملت و جمهوریت نظام عنوان کرد.

بخش جمهوریت نظام آسیب دیده است/ کاری کردیم که مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ قاسم میرزایی نیکو درباره اعتراضات مردم و حوادثی که در پی افزایش قیمت بنزین رخ داد، گفت: ابتدا باید تسلیت گفت. این حادثه خیلی تلخی برای همه بخش‌ها و آحاد ملت در تمام طبقات و نهادهای لشکری و کشوری و مردم بود.

سخنگوی حزب ایثارگران با اشاره به مدت زمان فاصله حوادث مشابه طی ۱۰ سال اخیر گفت: فاصله حوادث قبلی از ۸۸ تا ۹۶ بود یعنی دو حادثه ۸ سال فاصله داشتند ولی فاصله واقعه اخیر از ۹۶ تا ۹۸ بود یعنی تنها دوسال از هم فاصله داشت و این مدت زمان خیلی کم شده است. این خود نشان‌‌دهنده مسائل نو است و نیازمند تحیل‌های جدید است که باید به آن پرداخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مهمترین مساله شکاف‌ اجتماعی است که به وجود آمده و بستر این شکاف اجتماعی و طبقاتی را در جریان اجتماعی به وجود آورده است. فرمایشات دستوری و تظاهرات ضدتظاهرات یا انواع این اقدامات راهگشای این مسائل نیست بلکه باید با آن مبناهای اصلی که این حادثه را رقم می‌زند، برخورد کرد.

میرزایی نیکو اظهار داشت: مساله دیگر بی‌اعتمادی به همه ماست کاری کردیم که مردم به ما بی‌اعتماد شده‌اند. نوع تبلیغات و نوع عملکرد ما و اقداماتی که می‌توانستیم در این بخش انجام دهیم در به وجود آمدن این بی‌اعتمادی موثر بوده است.

وی افزود: مساله سوم امید مردم است. چه در سخنرانی‌هایمان در مجلس، چه در سخنرانی‌های ائمه جمعه و... بر ناامیدی دمیده شده تا امیدواری. این هم یکی از مسائل اصلی است.

سخنگوی حزب ایثارگران گفت: آنچه که می‌تواند به اوضاع آرامش ببخشد این است که در شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی به جمهوریت نظام توجه کنیم. بخش جمهوریت نظام را آسیب زده‌ایم، هم در ریاست جمهوری هم در مجلس هم در شوراها. به عنوان مثال از ابتدایی که موضوع سپنتا نیکنام مطرح شد، ۹ ماه وقت همه را گرفت و بعد هم بازگشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: حوزه‌هایی که در آن رای و جایگاه ملت قابل توجه است را با جریانات و فرمایشات و اقدامات موازی خنثی کرده‌ایم. امیدواریم به جای موازی‌ کاری‌ها به رای و جایگاه ملت توجه کنیم تا انشاالله از این مسائل عبور کنیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • بهمنی

    ببخشید کدامین اعتماد؟؟زمانیکه فرزندان عادی کارکنان دولت به راحتی بدون کوچکترین آزمونی بر اساس رابطه بازی در بین ادارات جذب و استخدام شده اند به نظرتان دیگه جای اعتمادی باقی مانده.آیا آزمون پدران ایثارگر که جانشان را در 8 سال دفاع مقدس در میادین جنگ تقدیم کردند کم بود؟

ارسال نظر