کد خبر: 7443
A
نعمت احمدی در گفت و گو با دیده بان ایران:

اگر بخواهیم حکم جلب نماینده ای را بخاطر شفاف سازی صادر کنیم باید فاتحه کار نمایندگی را بخوانیم

نعمت احمدی: در مورد این عضو فراکسیون امید بحث دررابطه با محکومیتش نیست بلکه نکته ظریفی در مورد شیوه برخورد با اوست. دادسرا گفته است حکم صادر شده برای محمود صادقی بخاطر شکایت هایی است که قبلا از وی شده، بنابراین این نکته حائز اهمیت است که از تاریخی که ایشان نماینده شده، قانون نحوه نظارت بر رفتار نمایندگان، برای وی باید اجرا شود

 اگر بخواهیم حکم جلب نماینده ای را بخاطر شفاف سازی صادر کنیم باید فاتحه کار نمایندگی را بخوانیم

"نعمت احمدی" حقوقدان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وتحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به حکم جلب صادر شده برای نماینده مجلس، اظهار داشت: مطابق اصل 86 قانون اساسی نماینده های مجلس مصونیت مطلق ندارند و این اصل یکسری محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا نماینده های مجلس حتی در مورد جرائم عادی مصونیت دارند اما در کشور ما محدودیت هایی در این زمینه  وجود دارد.

این حقوقدان افزود: در مورد این عضو فراکسیون امید بحث دررابطه با محکومیتش نیست بلکه نکته ظریفی در مورد شیوه برخورد با اوست. دادسرا گفته است حکم صادر شده برای محمود صادقی بخاطر شکایت هایی است که قبلا از وی شده، بنابراین این نکته حائز اهمیت است که از تاریخی که ایشان نماینده شده،  قانون نحوه نظارت بر رفتار نمایندگان، برای وی باید اجرا شود.

احمدی گفت: اگر نماینده مرتکب تخلف شود مستندات به مجلس فرستانده می شود و در کمیسیون نظارت بر اعمال نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد؛ سپس آن نماینده بنا بر تشخیص کمیسیون  احضار و یا جلب میشود، بنابراین با توجه به این نکته تا اینجای کار تخلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به صراحت قانون آیین دادرسی  و کیفری در احضار و یا جلب، تصریح کرد: مطابق این قانون "جلب" باید در روز اتفاق افتد(تا قبل از غروب آفتاب).

این حقوقدان با بیان اینکه تنها در مورد قاتل ها، ولگرد ها می توانیم افراد را شبانه جلب کنیم، گفت: آیا صادقی به عنوان نماینده مجلس، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه فاقد آدرس بود، چه اتهامی متوجه ایشان است که در شبی که فردای آن تعطیل رسمی بود جلب شود، کجا میخواستند ببرند، آیا بازپرس داشتند، ممکن است بگویند بازپرس کشیک داریم اما باید بگویم که بازپرس کشیک برای موارد اضطراری است. 

این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: شفاف سازی وظیفه یک نماینده است اگر بخواهیم حکم جلب نماینده ای را بخاطر شفاف سازی صادر کنیم باید فاتحه کار نمایندگی را بخوانیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر