کد خبر: 74480
A
امیر خجسته:

نباید یک مصوبه امنیت کشور را که بزرگ‌ترین سرمایه آن است به خطر بیندازد/ دولت در اجرای مصوبه سران قوا عجله کرد

امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مجلس، گفت: بهتر است در شرایط فعلی دولت برنامه‌هایش را شفاف برای مردم تشریح کند و با کنترل بازار مراقب باشد شرایط مردم قبل و بعد از گرانی بنزین تفاوت مشهود منفی نداشته باشد. هرچند معتقدم با اجرای عجولانه یک مصوبه نباید امنیت کشور را که بزرگ‌ترین سرمایه آن است به خطر بیندازیم.

نباید یک مصوبه امنیت کشور را که بزرگ‌ترین سرمایه آن است به خطر بیندازد/ دولت در اجرای مصوبه سران قوا عجله کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه دولت بدون اطلاع مجلس افزایش قیمت را اعمال کرده بود، گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم عجولانه سران سه قوه بود که بدون برنامه‌ریزی و آمادگی جامعه اجرا شد. باید تامل بیشتری در اجرای این مصوبه صورت می‌گرفت.

 

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ادامه داد: این ایراد بزرگی است که سران سه قوه بدون اطلاع مجلس و در بی‌خبری جامعه و بدون برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسترهای لازم، چنین مصوبه‌ای را عملیاتی کردند. دولت به عنوان مجری باید پیش از اجرا مجلس و مردم را در جریان قرار می‌داد و آنها را اقناع می‌کرد. در این صورت خسارات کمتری به کشور وارد می‌شد.

 

خجسته، با اشاره به اینکه این تصمیم را سران سه قوه گرفته‌اند و مورد تایید حاکمیت است، افزود: سران سه قوه در این باره تصمیم گرفتند، اما دولت زودهنگام این تصمیم را اجرا کرد. باید رئیس‌جمهوری که مجری طرح است برای مردم توضیح می‌داد. رهبری هم این طرح را تایید کردند، ولی گفتند من کارشناس نیستم و کار کارشناسی کنید تا مردم آسیب نبینند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت نظارت مجلس و دستگاه‌های ناظر بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در پی افزایش قیمت بنزین گفت: هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و اعتراضات از سوی دولت وجود ندارد؛ مثلاً باید قبل از اعلام گران شدن نرخ بنزین، رقم مد نظر را به حساب مشمولان و اقشار آسیب‌پذیر واریز می‌کردند تا مانع از اعتراضات خیابانی شوند، ولی چنین کاری هم صورت نگرفت.

 

او همچنین تاکید کرد: مردم می‌خواهند مسئولان برای این وضعیت نابسامان و شکننده تعیین تکلیف کنند که البته تصمیماتی در این باره گرفته شده و مجلس و دولت برای نظارت بیشتر بر بازار وارد عمل شده‌اند. هرچند اجرای این طرح کشنده است و باید تدبیری جدی برای کنترل و حل آن بیندیشیم.

 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس توضیح داد: اگر افزایش قیمت بنزین به منزله کنترل قاچاق سوخت بود، باید به شیوه‌های دیگر عمل می‌شد چون راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد، ولی ساده‌ترین راه ممکن انتخاب شد. به هر حال در این شرایط باید بیشتر مراقب مردم باشیم.

 

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: بزرگ‌ترین سرمایه امنیت ماست و این تصمیم نباید امنیت ما را به خطر بیندازد. بهتر است در شرایط فعلی دولت برنامه‌هایش را شفاف برای مردم تشریح کند و با کنترل بازار مراقب باشد شرایط مردم قبل و بعد از گرانی بنزین تفاوت مشهود منفی نداشته باشد./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر