کد خبر: 74505
A
یحیی کمالی‌پور:

ساقط کردن یا نکردن دولت در حال حاضر تاثیری بر نمایندگان ندارد/ ساقط شدن دولت بُردی برای نمایندگان نیست

نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در شرایط کنونی حداقل وظیفه نمایندگان این است که در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم استیضاح وزرا را دنبال کنند. شمارش معکوس پایان دوره نمایندگان آغاز شده است و در حال حاضر ساقط کردن یا نکردن دولت تاثیری بر نمایندگان ندارد.

ساقط کردن یا نکردن دولت در حال حاضر تاثیری بر نمایندگان ندارد/ ساقط شدن دولت بُردی برای نمایندگان نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نائب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با حمایت از اقدام مجلس در استیضاح سه وزیر کابینه گفت: نمایندگان به دنبال اجرای تکلیف قانونی خودشان هستند. امروز یکی از مطالبات مردم این است که چرا نمایندگان در تصمیمات کلان کشور محرم به‌ حساب نمی‌آیند و در نهایت تصمیمات را از ما مخفی و این تبعات را متوجه مردم و کشور می‌کنند.

 

در حال حاضر ساقط کردن یا نکردن دولت تاثیری بر نمایندگان ندارد

 

او ادامه داد: در چنین شرایطی شاید حداقل وظیفه نمایندگان این باشد که در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم استیضاح وزرا را دنبال کنند. شمارش معکوس پایان دوره نمایندگان آغاز شده است و در حال حاضر ساقط کردن یا نکردن دولت تاثیری بر نمایندگان ندارد.

 

ساقط شدن دولت بُردی برای نمایندگان نیست

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین اینکه دولت ساقط شود یا نشود بردی برای نمایندگان ندارد. اما آنچه مهم و اساسی است اینکه مردم دغدغه دارند و این دغدغه را از نمایندگان‌شان مطالبه می‌کنند و نمایندگان نیز در راستای مطالبات مردم در پی استیضاح وزرا هستند.

 

کمالی‌پور با اشاره به استیضاح وزرای نفت و کشور گفت: وزیری که 2 روز قبل از گران شدن بنزین مصاحبه و اعلام می‌کند که بنزین افزایش قیمت پیدا نمی‌کند و به یکباره افزایش وحشتناکی می‌دهند، مطمئناً باید پاسخگو باشد. از سوی دیگر کسانی که عهده‌دار امنیت کشور هستند باید پیش‌بینی‌های امنیتی کشور را بکنند، اما این پیش‌بینی‌ها صورت نمی‌گیرد، در نتیجه تعدادی کشته و تعدادی بازداشت می‌شوند و این میزان از اموال عمومی تخریب می‌شود. بنابراین آنها باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

 

به گفته کمالی پور؛ استیضاح وزرا حداقل کاری است که نمایندگان می‌توانند و باید انجام دهند.

 

او در پایان خاطرنشان کرد: استیضاح سه وزیر، لجبازی مجلس با دولت نیست و با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد و فشاری که به مردم واردشده فکر نمی‌کنم چیزی به نام لجبازی باقی‌مانده باشد./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر