کد خبر: 74599
A
فلاحت‌پیشه، ‌عضو کمیسیون امنیت ملی:

اصرار بر خروج ایران از NPT اقدامی ستون پنجمی و مشکوک است/ هیچ‌گاه دنبال خروج از NPT نبوده‌ایم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، ‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به اینکه ایران هیچ‌گاه دنبال خروج از NPT نبوده است و اصرار برخی بر این موضوع کمین و دام است، گفت: اصرار عده‌ای بر ترغیب کشور به خروج از NPT اقدامی ستون پنجمی و مشکوک است. این افراد خودآگاه یا ناخودآگاه با ستون پنجم ارتباط دارند و در این حرف نباید شک کرد.

اصرار بر خروج ایران از NPT اقدامی ستون پنجمی و مشکوک است/ هیچ‌گاه دنبال خروج از NPT نبوده‌ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، ‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در پاسخ اظهارات برخی مبنی بر اینکه زمان مناسب خروج ایران از NPT رسیده است گفت: هیچ‌گاه موضوع خروج از NPT از طرف جمهوری اسلامی ایران مطرح نبوده و اصرار برخی بر خروج ایران از NPT یک کمین و دام است.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که دنبال ترغیب و تشویق ایران به خروج از NPT هستند برای کشور کمین گذاشته‌اند و باید در ارتباطات‌شان حتماً شک کرد و دانست آنها خیرخواه مردم نیستند. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در دنیای امروز حتی پنج قدرت اصلی که عضو NPT هستند، تخلفات زیادی از مفاد NPT  و اساسنامه آژانس اتمی دارند، ولی هنوز عضو NPT هستند و نمی‌خواهند بنیاد حقوقی حضورشان را از بین ببرند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران بیشترین پایبندی، ‌بیشترین نظارت و بیشترین بازرسی را در تاریخ NPT داشته و هزینه سنگین آن را پرداخت کرده است.

 

فلاحت‌پیشه درباره هزینه سنگینی که جمهوری اسلامی در این باره پرداخته گفت: هزینه آن کندی در توسعه صنعت هسته‌ای ماست، قبل از آن نیز این هزینه گزاف پرداخت شده و دیگر قابل جبران نیست.

 

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم صحبت‌های خود را این‌طور توضیح داد: به نظرم اصرار و تلاش برخی بر وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به خروج از  NPT خط ستون پنجمی دارد و باید نسبت به آن مشکوک بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ اینکه چه کسانی دنبال خروج ایران از NPT هستند گفت: افرادی که چنین اصراری دارند یا خودآگاه یا ناخوداگاه با ستون پنجم ارتباط دارند و در این حرف نباید شک کرد./اعتماددآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر