کد خبر: 74633
A
«حسین کنعانی‌مقدم»، یک فعال سیاسی اصولگرا:

نامزد نشدن لاریجانی در انتخابات مجلس اعلام آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری است/ تفکر احمدی‌نژاد در سپهر سیاسی کشور جایگاهی ندارد

حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: این تصمیم لاریجانی می‌تواند مقدمه ای برای آغاز فعالیت ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد لذا نامزد نشدن لاریجانی بیشتر اعلام آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری است.

نامزد نشدن لاریجانی در انتخابات مجلس اعلام آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری است/ تفکر احمدی‌نژاد در سپهر سیاسی کشور جایگاهی ندارد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «حسین کنعانی‌مقدم»، یک فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص تصمیم رییس مجلس مبنی بر نامزد نشدن در انتخابات مجلس یازدهم،  گفت: تصمیم لاریجانی برای انتخابات آتی مجلس با توجه به شرایط فعلی تصمیم عاقلانه است، چرا که ممکن است نتواند رای لازم را بیاورد.

او افزود: این تصمیم لاریجانی می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز فعالیت ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 باشد؛ لذا  نامزد نشدن لاریجانی بیشتر اعلام آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری است.

این فعال سیاسی در پاسخ به اینکه خارج شدن شخصیت‌هایی نظیر لاریجانی و ناطق نوری تا چه اندازه می‌تواند به جریان اصول‌گرا آسیب بزند، تصریح کرد: جریان اصول‌گرایی شخص محور نیست و سرنوشت آن به شخصیت‌ها گره نخورده، در واقع این جریان عمدتا از وحدت همه فعالان در عرصه سیاسی کشور که خود را اصول‌گرا معرفی می‌کنند، شکل گرفته است.

او ادامه داد: ممکن است برخی از شخصیت‌های جریان اصول‌گرا در عرصه سیاست مسئولیتی برعهده نداشته باشند اما اثرگذاری خود را دارند. همانطور که آقای ناطق‌نوری در حال حاضر مسئولتی ندارند، اما تاثیرگذاری خود را بر جریان سیاسی کشور حفظ کرده است.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه رفتن آقای لاریجانی فضا را برای ورود نیروهای جدید اصولگرا به مجلس، باز می‌کند، در ارزیابی فضای انتخابات پیش‌رو خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد انتخابات پر شور و رقابتی خواهیم داشت و فاصله جناح‌های سیاسی کشور شفاف‌تر خواهد شد. قاعدتا در این انتخابات افرادی که مطالبات مردم را مورد توجه قرار بدهند و به دنبال کارآمد شد مجلس و حل مشکلات مردم باشند آرای مردم را جلب می‌کنند.

این فعال سیاسی افزود: در مجلس آینده هیچ جریانی در  اکثریت و اقلیت قرار نخواهد گرفت. هر سه جریان اصولگرا، اصلاح طلبان و مستقلین حضور خواهند  داشت و برای اکثریت و اقلیت باید دو جناح ائتلاف کنند.

او در خصوص احتمال روی کار آمدن افرادی که متاثر از تفکرات احمدی‌نژاد هستند، گفت: به نظر می‌رسد تفکر احمدی‌نژاد و نوع نگاهش به حاکمیت در سپهر سیاسی کشور جایگاهی ندارد اما اثرگذاری تعیین کننده در آرایش سیاسی کشور نخواهند داشت.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر