کد خبر: 74664
A

مصطفی هاشمی‌طبا: نمی‌توان مانع حضور تندروها در انتخابات شد/ بیشتر از همیشه به حضور مردم در پای صندوق رأی احتیاج داریم

مصطفی هاشمی‌طبا گفت‌: اگر به بهانه تندروی و رفتارهای افراطی تلاش کنیم گروهی از فضای انتخاباتی محروم شوند،‌ دقیقاً شبیه همان تندروهایی می‌شویم که سیاست‌شان برخورد حذفی با رقیب است.

مصطفی هاشمی‌طبا: نمی‌توان مانع حضور تندروها در انتخابات شد/ بیشتر از همیشه به حضور مردم در پای صندوق رأی احتیاج داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی، تندروی را هزینه‌ساز قلمداد کرد و گفت: نمی‌توان جلوی شرکت افراد در انتخابات را با انگ تندروی گرفت.

 

این چهره سیاسی توضیح داد: انتخابات زمانی تاثیرگذار و کارآمد خواهد شد که همه سلیقه‌ها با هر نوع تفکر و رفتاری بتوانند کاندیداهای خود را معرفی کنند. پس اگر به بهانه تندروی و رفتارهای افراطی تلاش کنیم گروهی از فضای انتخاباتی محروم شوند،‌ دقیقاً شبیه همان تندروهایی می‌شویم که سیاست‌شان برخورد حذفی با رقیب است.

 

او ادامه داد: در چنین حالتی برای اینکه مجلس به عنوان یکی از نهادهای شاخص نظام اسیر افراطی‌گری نشود، باید حضوری خوب و با برنامه در انتخابات داشته باشیم تا مردم بیایند و با رأی دادن به افراد متعهد و متخصص از حضور احتمالی سیاه‌نماها و تمامیت‌خواه‌ها جلوگیری کنند.

 

هاشمی‌طبا درباره این ذهنیت که گروهی آشکارا به دنبال پایین آمدن مشارکت مردم هستند، گفت: شخص رهبری همیشه تاکید کرده‌اند که همه باید سعی‌شان را برای برگزاری انتخابات پرشور در نظام جمهوری‌ اسلامی به کار بگیرند. همچنین لازم است جناح‌های ریشه‌دار سیاسی نیز با برنامه‌ای مدون و شناخت دقیق از شرایط کشور وارد فضای انتخاباتی شوند.

 

هاشمی‌طبا  ادامه داد: به هر حال مردم اگر ببینند نظام در صدد مشارکت بالاست و فضا را برای این مهم مهیا کرده و همچنین گروه‌های سیاسی هم برای کاهش مشکلات و برداشتن موانع اهتمامی جدی دارند با خود خواهند گفت که بر ما هم واجب است تا با رأی دادن در راستای اهداف ملی مشارکت داشته باشیم. اما اگر رفتار سیستم مطلوب نباشد و رفتار گروه‌های سیاسی هم موید این باشد که در پی کسب قدرت هستند و برای قدرت‌داری حاضرند دست به هر کاری بزنند، طبیعی است مردم دلسرد و ناامید شوند و انگیزه‌ای برای رأی دادن نداشته باشند.

 

این چهره تاکید کرد:  با توجه به اینکه شرایط سختی بر کشور و در نتیجه مردم تحمیل شده است، به نظر من بیشتر از همیشه به حضور مردم در پای صندوق رأی احتیاج داریم. پس هم نهادهای مرتبط باید در تصمیم‌هایشان تغییراتی اعمال کنند و هم سیاسیون رفتارشان طوری باشد که شائبه قدرت‌طلبی به وجود نیاید.

 

مصطفی هاشمی‌طبا در پایان سخنانش گفت:از سوی دیگر فعالان سیاسی هم لزوم حضور در انتخابات را برای مردم تشریح کنند تا بتوانیم با انتخاباتی پرشور به دنیا این پیام را بدهیم که نه تهدید و نه تحدید بین مردم و نظام فاصله نخواهد انداخت و ایرانی‌ها همیشه پای نظام می‌ایستند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر