کد خبر: 7475
A

وزیر خارجه انگلیس خواهان آتش بس فوری در حلب سوریه شد

وزیر خارجه انگلیس خواهان برقراری یک آتش بس فوری در شهر حلب سوریه شده و گفت: فاجعه انسانی این شهر را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس خواهان آتش بس فوری در حلب سوریه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی از روسیه و ایران خواست تا با استفاده از نفوذشان بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه جلوی حملات در شهر حلب را بگیرند. طی روزهای اخیر گروه‌های شورشی سوری در شهر حلب تمامی اراضی تحت کنترل خود واقع در شرق حلب را از دست داده‌اند.

بوریس جانسون در بیانیه‌ای گفت: من از کسانی که دارای نفوذ بر حکومت سوریه هستند به ویژه روسیه و ایران می‌خواهم تا از این نفوذ خود برای پایان دادن به حملات ویرانگر در شرق حلب استفاده کرده و تضمین کنند که طرح انسانی سازمان ملل برای شهر حلب بتواند اجرا شود.

وی عنوان کرد: حملات در شهر حلب تهدید یک فاجعه انسانی را به وجود آورده است. در دو هفته گذشته گزارش‌ها حاکی از کشته شدن صدها غیرنظامی در حلب بوده‌اند و هزاران تن نیز بر اثر حملات در روزهای گذشته آواره شدند.

بوریس جانسون اظهار داشت: ما نیازمند یک آتش بس سریع در شهر حلب و دسترسی فوری عاملان بی طرف انسانی به این شهر برای تضمین حفاظت از غیر نظامیان آسیب پذیری که از درگیری‌ها فرار می‌کنند،‌هستیم . اینها جزو ملزومات انسانی هستند.

جانسون گفت: هر کسی که در حملات در حلب دست داشته باشد طبق قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی مسئول حفظ جان غیر نظامیان است.

وی مدعی شد حکومت بشار اسد در جاهای دیگر از تاکتیک محاصره و بمباران برای وادار کردن به تسلیم استفاده می‌کند. این نیز باید متوقف شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر