کد خبر: 7478
A

واکنش قابل پیش‌بینی دولت منصور هادی به تشکیل دولت نجات ملی

ریاست‌جمهوری مستعفی یمن تشکیل دولت از سوی انصارالله و علی عبدالله صالح را محکوم کرد.

واکنش قابل پیش‌بینی دولت منصور هادی به تشکیل دولت نجات ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، ریاست‌جمهوری مستعفی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح درباره تشکیل دولت تأکید مجددی بر این مساله است که این گروه‌های کودتاچی همچنان به کودتا ادامه داده و هر گونه اقدام ممکنی را برای مذاکره و صلح از بین می‌برند. این اقدام نشان داد که شبه نظامیان هرگونه تلاشی را برای تحقق صلح ناکام می‌گذارند و به گسترش تنش و آشوب و تلاش برای تجریه کشور ادامه می‌دهند.

در این بیانیه ادعا شده است: ما همواره برای دور کردن کشورمان از خشونت و درگیری تلاش می‌کنیم و به هر گونه دعوتی برای تحقق صلح پاسخ می‌دهیم. ما همچنان از جامعه جهانی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود درباره اجرای قطعنامه‌های بین المللی عمل کند. یمن تنها با پایان یافتن نهایی کودتا شاهد صلح و ثبات خواهد بود اما متأسفانه سهل انگاری و تعلل جامعه جهانی شبه نظامیان کودتاچی را مغرور کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: تمامی کسانی که در اقدامات کودتاچیان شرکت دارند اعم از کمیته‌ها، شوراها یا دولت همگی شریک کودتا هستند و از نظر قانونی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

در این بیانیه از سازمان ملل و کشورهای عضو شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورها خواسته شده تا این اقدام را محکوم کنند.

از سوی دیگر سازمان همکاری اسلامی نیز تشکیل دولت از سوی انصارالله و علی عبدالله صالح را محکوم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر