کد خبر: 74820
A
علاالدین بروجردی:

در جمهوری اسلامی ولایت فقیه از اختیار ویژه و جایگاه والایی برخوردار است/ مجلس در ذیل سیاست‌های ولی فقیه عمل می‌کند

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس در دفاع از در رأس امور بودن مجلس می گوید تمام برنامه های کشور با تصمیم گیری نمایندگان مشخص می شود اما در شرایط ضرور مقام معظم رهبری از اختیارات خود برای منع کردن مجلس برای ورود به موضوعی استفاده می کند.

در جمهوری اسلامی ولایت فقیه از اختیار ویژه و جایگاه والایی  برخوردار است/ مجلس در ذیل سیاست‌های ولی فقیه عمل می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛  علاءالدین بروجردی در توضیح تعبیر امام خمینی(ره) درباره «مجلس در رأس امور است» گفت: این سخن جاودانه امام(ره) اصل ثابت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص جایگاه قوه مقننه اظهار داشت: دولت به عنوان قوه مجریه بدون تایید و رای اعتماد نمایندگان به وزرا شکل نمی گیرد، بنابراین ضمن به قوت ماندن اصل تفکیک قوا، مشخص است تمام سرنوشت کشور از جمله برنامه و بودجه به تصمیم نمایندگان ملت گره خورده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با تاکید مردم سالاری دینی، بیان داشت: مردم سالاری دینی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که باید با قدرت از آن دفاع کرد و باید این واقعیت اجتناب ناپذیر را پذیرفت که تا برنامه ای به تصویب مجلس نرسد مملکت اداره نمی شود و چرخ کشور در صورت تصویب بودجه از سوی نمایندگان به حرکت در می آید.

وی با تاکید براینکه همه مسائل کشور به مجلس گره خورده است، گفت: نکته حائز اهمیت این است که نظام ما مبتنی بر ولایت فقیه است، در قرآن تاکید شده است "أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ"، بنابراین نظام مبتنی بر ولایت فقیه سیاسی نبوده بلکه دیدگاه الهی و دستور خداوند متعال است.

بروجردی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر جایگاه و اختیارات ویژه مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بنابراین طبیعی است که ولایت فقیه از اختیار ویژه و جایگاه والایی  برخوردار بوده تا  در مواقع که تشخیص می دهند که بر اساس ضرورت مجلس اقدامی را انجام ندهد از حکم حکومتی استفاده کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مجلس ششم اصلاحیه قانون مطبوعات در حال بررسی و تصویب بود که با دستور مقام معظم رهبری از دستور کار خارج شد، ورود رهبری به موضوعات از جمله اختیارات قانونی ایشان است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه کلیه مصوبات مجلس با وجود اهمیت آن بدون عبور از گذرگاه شورای نگهبان نمی تواند به قانون تبدیل شود و با اشاره به این نکته که فقهای شورای نگهبان از سوی رهبری منصوب می شوند و مجلس حقوق دانان شورای نگهبان را مشخص می کنند، نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی جامع و بهم آمیخته است و در رأس همه مصالح کشور شخص مقام معظم رهبری مسئولیت تصمیم گیری ها را بر عهده دارد.

با عادی شدن شرایط، شورای  هماهنگی سران قوا موضوعیت نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به موقتی بودن شورای هماهنگی سران قوا، گفت: شورای هماهنگی سران قوا در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا و برای تصمیم گیری های مبتنی بر شرایط ویژه شکل گرفت و طبیعی است که  در شرایط عادی نیازمند چنین ساختاری نباشیم.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس افزود: از آنجایی که زمان تحریم ها مشخص نیست، با این حال با عادی شدن شرایط شورای هماهنگی سران قوا موضوعیت خود را از دست می دهد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر