کد خبر: 74827
A
احمد مازنی:

سرلیست اصلاح‌طلبان پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد/ از ثبت نام "عارف" خبری ندارم

مازنی در پاسخ به این سوال که در انتخابات دوره یازدهم با چه گروه های سیاسی ائتلاف می‌کنید، اظهار کرد: پس از تائید صلاحیت ها این کار انجام می شود و باید منتظر ماند.

سرلیست اصلاح‌طلبان پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد/ از ثبت نام "عارف" خبری ندارم

به گزارش دیده بان ایران؛  حجت‌الاسلام احمد مازنی در پنجمین روز ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در ساختمان وزارت کشور با تاکید بر اینکه قاعدتا به فراکسیون اصلاح‌طلبان تعلق دارد، اظهار داشت: ممکن است ائتلاف‌هایی شکل بگیرد که در آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه من بیشترین تجربه را در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دارم، گفت: هر چند در حوزه‌های دیگر نیز می توانم کمک کنم اما علاقمند هستم آنچه در کمیسیون فرهنگی شروع کردم بتوانم استمرار ببخشم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم ضمن اظهار بی اطلاعی از حضور عارف در انتخابات مجلس یازدهم گفت: از ثبت نام ایشان اطلاعی ندارم.

مازنی در رابطه با اینکه عارف گفته است به انتخابات نمی آید و پزشکیان سر لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم خواهد شد، تصریح کرد: از آقای دکتر عارف بپرسید. سر لیست هم پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص خواهد شد.

وی در واکنش به این سوال که شنیده شده است شما و نماینده هایی که امروز ثبت نام کردند قبلش با آقای عارف جلسه داشتید، اظهار داشت: من امروز جلسه‌ای با ایشان نداشتم اما از خود ایشان بپرسید. فقط امیدوار هستم همه کسانی که دل در گروی ایران، اسلام و انقلاب اسلامی دارند در فرآیند ثبت نام و انتخابات شرکت کنند زیرا معتقدم کم هزینه ترین راه برای امنیت کشور انتخابات آزاد است.

مازنی افزود: شرایط کشور چه در حوزه داخلی و چه در حوزه روابط بین الملل شرایط سختی است و در مرحله تحریم ظالمانه ایالت متحده آمریکا قرار داریم و در داخل با مشکلاتی در ابعاد مختلف مواجه هستیم. به خصوص وقایع اخیر که حاکی از آن است که طیف های مختلف مردم نقدهای جدی دارند و به نوعی پژواک صدای اکثریت صورت گرفت. انتخابات آزاد کم هزینه ترین راه برای شنیدن صدای مردم و برون رفت از بحران ها و مشکلات داخلی و بین المللی است.

مازنی در پاسخ به این سوال که در انتخابات دوره یازدهم با چه گروه های سیاسی ائتلاف می‌کنید، اظهار کرد: پس از تائید صلاحیت ها این کار انجام می شود و باید منتظر ماند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتقاداتی که به مجلس دهم وارد است این انتقادات را تا چه اندازه وارد می دانید؟ گفت: من عقیده دارم مجلس دهم در شرایطی با ائتلاف های جریان سیاسی شکل گرفت و به دلیل اینکه هیچ اکثریت و اقلیت مشخصی در این مجلس وجود نداشت و سه فراکسیون بود، کارآمدی لازم را نداشت.

وی افزود: ان‌شاالله با لیست‌های شفاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و حضور جریان‌های اصیل معتقد به قانون اساسی شاهد مجلسی باشیم که ترکیب فراکسیون ها به لحاظ اقلیت و اکثریت ترکیب سیاسی‌تری باشد به آن معنا که قابلیت کار سیاسی را داشته باشیم.

مازنی در رابطه با اینکه با توجه به تجربه مجلس دهم آیا تصمیم گرفته شده لیستی ارائه شود و ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان اصولگرایی معتدل صورت گیرد؟ گفت: آنچه تاکنون مورد بحث ما بوده و بر اساس تجربه ای که داریم این است که ما اگر ائتلافی هم کنیم پس از تشکیل مجلس یازدهم خواهد بود و تا قبل از انتخاب مردم ائتلاف معنا ندارد. در شرایط فعلی تقاضا می‌کنم تمام گروه های سیاسی با مواضع شفاف وارد فضای انتخابات شوند. مردم نمایندگانشان را انتخابات می‌کنند.

وی در رابطه با اینکه آیا برای هزینه های انتخاباتی اش فکری کرده است؟ بیان کرد: من طلبه هستم کمتر هزینه می کنم و به فایده فکر می کنم. در گذشته هزینه نکردم، این بار هم هزینه‌ای نخواهم کرد. پیش‌بینی هزینه‌ای نکردم و کسانی که به من رأی دادند همچنان که هزینه های معنوی را تحمل می‌کنند هزینه های مادی را نیز تا به حال تحمل کرده‌اند.

وی در پایان گفت: ان شاالله اگر در جهت حل مشکلات مردم کاری نمی‌کنیم باری بر دوش آنها هم نباشیم./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر