کد خبر: 7494
A
معاون استاندار خوزستان خبر داد:

شهادت ۵۰ تا ۶۰ خوزستانی در حله/ حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات در تشییع شهدا در اهواز

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات در مراسم بزرگداشت و تشییع شهدای حله که فردا در اهواز برگزار می‌شود، گفت: بر اساس آمار فعلی تاکنون مشخص شده که 50 تا 60 نفر از استان خوزستان در حادثه تروریستی حله شهادت رسیده‌اند.

شهادت ۵۰ تا ۶۰ خوزستانی در حله/ حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات در تشییع شهدا در اهواز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌حسین حسین‌زاده در نشست خبری اعلام جزئیات شناسایی و مراسم تشییع شهدای حله، که امروز (9 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از وقوع حادثه انفجار حله در ساعت 2:30 بامداد جمعه (5 آذرماه)، اخبار اولیه این اتفاق جمع‌آوری شد. شورای تامین استان خوزستان به منظور پیگیری این حادثه  تشکیل جلسه داد که یکی از مصوبات این جلسه، تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد شهدای حله بود تا مسایل این واقعه را پیگیری کند.

وی افزود: این ستاد روز جمعه تشکیل شد و در اولین اقدام، اسامی مختلفی که به عنوان مفقودان مطرح بود از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله  وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت، نیروی انتظامی و واحد گذرنامه پیگیری و اطلاعات اولیه جمع‌آوری شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با توجه به کامل نبودن اطلاعات و داده‌ها و همچنین تعداد و اسامی شهدا، مقرر شد که فرمانداری اهواز  در همان روز جمعه شماره تلفنی  را از طریق صدا و سیمای استانی اعلام کند تا خانواده افرادی که از روز پنجشنبه و بعد از آن واقعه، ارتباط آنها با بستگانشان قطع شده بود، از طریق این شماره تلفن اطلاعات لازم را به فرمانداری اعلام کنند.

وی ادامه داد: در این راستا بررسی میدانی درباره تعداد افرادی که در این حادثه مفقود شده بودند، انجام و اطلاعاتی جمع‌آوری شد و داده‌ها مورد تطبیق قرار گرفت و بر این اساس با خانواده‌ها تماس گرفته شد تا برای انجام آزمایش DNA به پزشک قانونی خوزستان مراجعه کنند.

حسین‌زاده بیان کرد: افرادی که از سوی فرمانداری معرفی شدند، برای تکمیل اطلاعات با مراجعه به پزشک ‌قانونی اهواز آزمایش DNA را انجام دادند؛ این آزمایش‌ها ساعت 23 شنبه شب به پایان رسید و نمونه‌ها بامداد یکشنبه به تهران فرستاده شد و و ساعت 2:30 صبح به پزشک قانونی تهران تحویل داده شد.

وی عنوان کرد: از صبح روز یکشنبه کار تطبق نمونه‌های ارسالی با نمونه‌های گرفته شده از اجساد آغاز شد و در نهایت روز دوشنبه تعدادی از شناسایی هویت تعدادی از شهدا از طریق آزماش DNA قطعی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، تعداد شهدای خوزستانی انفجار حله در ابتدا بین 25 تا30 نفر اعلام شد ولی متاسفانه با پیگیری‌ها و گزارش‌های میدانی، این تعداد  ساعت به ساعت افزایش می‌یابد؛ بر اساس آمار فعلی تاکنون مشخص شده که 50 تا 60 نفر از استان خوزستان در حادثه ترورستی حله شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار و اسامی شهدا، بیشتر شهدای این حادثه خانم بوده‌اند و در پیگیری‌ها مشخص شد که بیشتر این خانم‌ها قاری قرآن، حافظ قرآن و معلم و مربی قرآن بوده‌اند.

حسین‌زاده افزود: برای برگزاری مراسم تدفین و گرامیداشت این شهدا، روز گذشته جلسه‌ایی با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار  خوزستان و اعضای شورا تامین و همچنین ستاد پیگیری وضعیت شهدای حله برگزار شد.

وی با بیان این‌که پیکر شهدایی که هویت آنان مشخص شده است، امروز به اهواز انتقال داده می‌شود، اظهار کرد: فردا (10 آذرماه) مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم باشکوهی به مناسبت گرامیداشت این شهدا در حسینیه ثارالله اهواز برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور  وزیر کشور و وزیر اطلاعات به نمایندگی از هیات دولت، برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در خصوص تعداد شهدایی که در چهارشنبه(فردا) تشییع خواهند شد، گفت: تا دیروز 14 نفر شناسایی شده‌اند، اما همچنان این شناسایی‌ها ادامه دارد و تا پایان امروز این اسامی دیگری نیز به دست ما خواهد رسید و تشییع شهدای جدید نیز همزمان با 14 شهید شناسایی شده انجام خواهد شد.

حسین‌زاده افزود: مراسم بزرگداشت شهدای حله ساعت 9 صبح فردا در حسینیه ثارالله اهواز با سخنرانی وزیر اطلاعات و وزیر کشور برگزار می‌شود و پس از آن پیکر شهدا در گلزار شهدا اهواز خاکسپاری خواهد شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر