کد خبر: 74956
A
شهیندخت مولاوردی:

مگر ردصلاحیت ترس دارد؟/ شاید اصلاح‌طلبان لیست کامل ندهند/ طرح سرا مسکوت نشده است/ درباره سرلیستی اصلاح طلبان با من رایزنی نشده است

شهیندخت مولاوردی گفت:رد صلاحیت در یک دوره به معنای این نیست که فرد در دوره های بعد هم ردصلاحیت شود. شخصا در بین دوستان اصلاح طلبم چنین ترسی را مشاهده نکرده ام.

مگر ردصلاحیت ترس دارد؟/ شاید اصلاح‌طلبان لیست کامل ندهند/ طرح سرا مسکوت نشده است/ درباره سرلیستی اصلاح طلبان با من رایزنی نشده است

به گزارش دیده بان ایران،  در ساعات پایانی ثبت نام کاندیداهای مجلس یازدهم، اصلاح طلبان یکی بعد از دیگری راهی ستادهای انتخابات می شوند تا نام شان را در لیست کاندیداها ثبت کنند. برخی خبرهای جسته و گریخته هم حکایت از آن دارد که رئیس دولت اصلاحات فراخوان کاندیداتوری داده است. با این وجود عارف تا این لحظه از تصمیم خود عقب ننشسته و حاضر به کاندیداتوری نشده است. در میان اسامی کاندیدا شده هم هنوز وزنه سنگین برای سرلیستی وجود ندارد.

شهیندخت مولاوردی،معاون سابق رییس جمهور و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کاندیداتوری کرد، تاکید دارد ترس از ردصلاحیت ها یا انتقادات بدنه رای مانعی برای کاندیداتوری اصلاح طلبان نیست.

او می گوید اگر تعداد تایید صلاحیت شده ها به حد نصاب نرسد ممکن است که لیست کامل بسته نشود.

مشروح این گفتگو را بخوانید؛

***********

خانم مولاوردی! با اینکه زمزمه هایی به گوش می رسد که آقای خاتمی از چهره های شاخص اصلاحات درخواست کاندیداتوری کردند، به نظر می آید هنوز چهره های شاخص به میدان نیامدند یا تمایلی ندارند مثل آقای عارف...

هنوز زمان باقی است.

*یک دلیلش می تواند به خاطر انتقاداتی باشد که به اصلاح طلبان وارد می شود یا ترس از شکست و رأی نیاوردن؟

بعید می دانم دلیل اصلی این باشد. برخی دوستان ممکن ست دلیل شخصی داشته باشند و تصمیم به کاندیداتوری نداشته باشند. ولی ترس از شکست دلیل محکمی برای یک سیاست ورز و کنش گر سیاسی نیست. قصاص قبل از جنایت نکنید.

*ترس از رد صلاحیت های شورای نگهبان چطور؟

ردصلاحیت که ترس ندارد.

*منظورم این است که کاندیدا شوند ولی صلاحیت شان تایید نشود و  ...

من این موضوع را دلیل محکمی نمی بینم. رد صلاحیت در یک دوره به معنای این نیست که فرد در دوره های بعد هم ردصلاحیت شود. شخصا در بین دوستان اصلاح طلبم چنین ترسی را مشاهده نکرده ام.

*اقای شکوری راد گفته اند اگر فضا باز نشود یا ردصلاحیت ها گسترده باشد ممکن است لیستی ندهند.این احتمال جدی است؟

اگر در بین تعداد افراد تایید صلاحیت شده آن افرادی که واجد شاخص های شورای عالی برای حضور در لیست باشند به حد نصاب نرسد،طبیعی است که لیست را کامل نبندیم.

*یعنی ممکن نیست که لیست کامل را با حضور کاندیداهای درجه دو بسته شود؟

باید دید در طرح سرا به چه نحوی وارد این موضوع می شوند. همه اینها در حال بررسی است.

*فکر می کنید با انتقاداتی که به عملکرد فراکسیون امید وارد می شود، شانس پیروزی دارید؟ اصلا برگ برنده اصلاح طلبان در این انتخابات چیست؟

انتقادات را با گزارش عملکردشان باید پاسخ دهند الان هم کارگروه پایش شورای عالی سیاستگذاری درحال دریافت گزارش عملکردهاست . ولی برآورد عمومی و تلقی عمومی این است که انتظارات به صورت کامل برآورده نشده است. بخشی از آن به ائتلافی که شکل گرفت و جبر زمانه هم بود باز می گردد. بخشی هم به شخصیت فردی افراد برمی گردد که آن تاثیرگذاری لازم را نداشتند. باید مجموعه عوامل را در نظر گرفت. در هر صورت منتظر جمع بندی و گزارش کارگروه پایش هستیم چون برای نمایندگان فعلی و کاندیداها شاخص هیای تعریف شده تا براساس آن حمایت شوند. برگ برنده ما هم چون هنوز شعار اصلی و برنامه راهبردی نهایی نشده است  نمی توان گفت. این برگ برنده رادرهمان شعار نشان خواهند داد.

مثلا سرلیست زن می تواند یک عامل تحریک کننده برای به صحنه آوردن بدنه رای باشد؟

باید دید چه تصمیمی در نهایت گرفته می شود الان نمی توان چیزی گفت.

با خود شما رایزنی شده؟ چون اسم شما در بین گمانه های سرلیستی وجود دارد؟

گمانه زنی است بحثی درباره سرلیستی  با من نشده است. اصلا معلوم نیست لیستی باشد. باید دید چه کسی از فیلتر شورای نگهبان رد می شود. 

*سرنوشت طرح سرا به کجا رسید؟ گویا مسکوت شده است؟

خیر طرح سرا مسکوت نشده و درحال نهایی شدن است تا پاسخگوی انتقادات باشد و به اجرایی شدن نزدیک شود. اجرای آن هم به بعد از اعلام صلاحیت ها موکول شده است که شائبه تبلیغات زودرس پیش نیاید.

*کارگزاران انتقاداتی جدی وارد کرده است به آن انتقادات هم پاسخی داده اید؟

همه انتقادات لحاظ شده و درحال کار کردن بر روی آنها هستیم./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر