کد خبر: 74991
A

مرتضی مبلغ: بنزین بهانه ظهور و بروز نارضایتی‌ها بود/ وقتی عرصه رقابت تنگ شود، به همان نسبت میزان مشارکت و اعتماد مردم کاهش می‌یابد

عضو حزب اتحاد ملت ایران گفت: لازم است تجدیدنظری صورت گیرد و رویکردها به نحوی اصلاح شود که در راستای ایجاد انسجام، همدلی و بازگشت به جامعه و مردم باشد.

مرتضی مبلغ: بنزین بهانه ظهور و بروز نارضایتی‌ها بود/ وقتی عرصه رقابت تنگ شود، به همان نسبت میزان مشارکت و اعتماد مردم کاهش می‌یابد

به گزارش دیده بان ایران؛ مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به اعتراضاتی که بعد از گرانی بنزین رخ داد گفت: این اعتراضات ابعاد مختلفی دارد که باید فراتر از فضای احساسی و هیجانی به تدریج و به شکل علمی و جامعه‌شناسانه‌ای بررسی و برای همگان مشخص شود. درس‌هایی که از آن گرفته می‌شود باید عیان باشد و همگان به آن توجه کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با تاکید بر اینکه این اعتراضات حاکی از یک نارضایتی عمیق و گسترده است که در جامعه ایجاد شده و بحث بنزین بهانه ظهور و بروز این نارضایتی‌ها بود، عنوان کرد: طبعاً این اتفاقات در مشارکت مردم هم تاثیر می‌گذارد. ما الان در آستانه انتخابات قرار داریم و همه چیز باید در جهت برانگیختن اعتماد، امید و نشاط سیاسی برای انتخابات آماده باشد.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با گفتن اینکه فضای شکل‌گرفته تاثیر منفی‌ای بر شرایط خواهد گذاشت توضیح داد: مهم این است که حتماً مسئولان حاکمیت از چنین اتفاقاتی درس‌های لازم را بگیرند و توجه کنند که چه عوامل، رفتارها، سیاست‌ها و رویکردهای نادرستی موجب بروز نارضایتی‌ها شده است و در اصلاح آن اشکالات بکوشند.

 

او تاکید کرد: البته این موضوع جدیدی هم نیست، سال‌های سال است که از سوی دلسوزان کشور، صاحب‌نظران، اصلاح‌طلبان و... هشدارهای مستمر و مکرری داده می‌شود که برخی از رویکردها و سیاست‌های ساری و جاری کشور درست نیست و به ناکجاآباد ره می‌برد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: لازم است تجدیدنظری صورت گیرد و رویکردها به نحوی اصلاح شود که در راستای ایجاد انسجام، همدلی و بازگشت به جامعه و مردم باشد. همچنین تنگناهایی که برای معیشت و زندگی مردم ایجاد شده برطرف و شرایطی برقرار شود که به احساس اعتماد، نشاط و امید مردم کمک کند.

 

مبلغ با تاکید بر لزوم ایجاد همدلی بین مردم و حکومت گفت: باید فضای همدلی پدید آید و حالت‌های دوقطبی، خودی و غیرخودی، متصلبانه و نگاه‌های غلط و افراطی که در بسیاری از موارد حاکم شده برطرف و به نگاه‌های درست، سازنده و همدلانه تبدیل شود.

 

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: این موضوع بسیار مهمی است که باید در اسرع وقت و به فوریت در جامعه و مناسبات بین مردم، جامعه و حاکمیت دنبال شود تا در آستانه انتخابات با یک بازسازی جدید روحی و روانی در جامعه فضای بانشاط و سازنده‌ای شکل گیرد که انتخابات باشکوه داشته باشیم.

 

مبلغ با تاکید بر لزوم بازبینی در برخی از سیاست‌های گذشته عنوان کرد: از مواردی که باید در تجدیدنظر سیاست‌های نادرست به خصوص معطوف به انتخابات بازبینی شود، بحث اطمینان دادن به جامعه برای برگزاری انتخابات به معنی واقعی آزاد و رقابتی است.

 

او در پایان گفت: یکی از بهترین کارها دست برداشتن از نگاه‌های انقباضی و حذفی است که ما در انتخابات تحت عنوان نظارت استصوابی آن را می‌بینیم. این روش بسیاری از نیروهای توانا را از عرصه رقابت حذف می‌کند و طبعاً وقتی عرصه رقابت تنگ شود، به همان نسبت میزان مشارکت و اعتماد مردم کاهش پیدا می‌کند./اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر