کد خبر: 75079
A

نماینده مجلس: دولت هیچ کنترلی بر بازار ارز ندارد/ وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بی توجهی مسئولان نسبت به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم گفت: در چند روز اخیر نظارت موثری بر بازار ارز و سکه صورت نگرفته تاجایی که دچار چالش و دستخوش تغییرات غیرکارشناسی شده است و ظاهرا دولت هیچ کنترلی بر این بازار ندارد.

نماینده مجلس: دولت هیچ کنترلی بر بازار ارز ندارد/ وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن است

به گزارش دیده بان ایران؛ مجید کیانپور در نشست علنی امروز(دوشنبه 18 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه امروز بر خود لازم دانستم به عنوان یکی از خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی نکاتی را جهت استحضار شما نمایندگان و مردم ولایتمدار کشورم به سمع و نظرتان برسانم، گفت: اگر چه به برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای برای مردم شریف کشور و توسعه آن انجام گرفته و همچنان در حال انجام است، اما نباید فراموش کنیم که مهمترین وظیفه دولت تامین رفاه اجتماعی و رفع مشکلات معیشتی هموطنانمان است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز با چالش مواجه شده و در حال بد شدن است و زندگی به لحاظ معیشتی برای مردم سخت تر شده است و واقعیت امر این است که در چند سال اخیر با تمام تلاش و کوشش فراوان به لحاظ معیشتی به نظر می رسد نتوانسته ایم باری از روی دوش مردم برداریم و قادر به انجام این کار شویم چون به نظر می رسد برنامه اجرایی جامع برای اجرای این کار نداشته ایم و بهتر بگوییم نتوانسته ایم برنامه های اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز 1404 و منویات مقام معظم رهبری را به خوبی در این خصوص اجرا کنیم.

بابت عدم اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های بالادستی از مردم عذرخواهی می‌‎کنیم

کیانپور تصریح کرد: همه و همه مسئولیم و هر کدام به سهم خود باید مسئولیت بپذیریم و باید از مردم شریف ایران اسلامی بابت عدم اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه های بالا دستی عذرخواهی کنیم و تمام توان قوای سه گانه برای اجرای منویات مقام معظم رهبری باید بکار گمارده شود و اگر فرمایشات معظم له به طور کامل اجرا شود مشکلات کشور کاهش یافته و به سوی حل شدن پیش می رود و سبب ارتقای وضعیت کشور در همه ابعاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان کشور در قوای سه گانه فارغ از گروکشی‌های سیاسی به فکر مردم و ارتقا معیشت آن‌ها باشند؟ آیا وقت آن نرسیده است در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری که تامین و ارتقای معیشت مردم را مهمترین وظیفه مسئولان و دولتمردان می‌دانند، چاره‌ای بیندیشیم؟

کیانپور افزود: از این رو انتظار می‌رود دولت با اختصاص کامل درمد حاصل از افزایش قیمت بنزین و سایر راهکارهای لازم به وضعیت معیشتی مردم سر و سامان دوباره‌ای دهد و اجازه ندهد دشمنان داخلی و خارجی از این حربه برای ضربه زدن به انقلاب و نظام استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیکاری اساسی ترین معضل و مشکل کشور است که برغم همه برنامه‌ریزی‌های دولت گرهی موثر از این مشکل از نشده است و هر روز بر تعداد بیکاران کشور افزوده می‌شود که این موضوع علاوه بر مشکلات عدیده برای قشر جوان کشور، آسیب‌های اجتماعی فراوانی برای جامعه به دنبال دارد و امید می‌رود که همه مسئولان در جهت تامین شغل و اشتغال پایدار برنامه‌های اجرایی مناسبی را ارائه و اجرا کنند.

کیانپور افزود: در خصوص صنعت کشور باید گفت برخی صنایع فعال رو به تعطیلی‌اند و برخی صنایع و کارخانجات که سال‌ها قبل عملیات اجرایی آن ها آغاز شده، همچنان بلاتکلیف بوده یا اینکه به حال خود رها شده‌اند، همه می‌دانیم با به حرکت درآمدن چرخ صنعت، چرخه اشتغالزایی نیز به حرکت درخواهد آمد، پس لازم است دولت برای این مهم برنامه‌ای راهبردی و کارگشایی را ارائه و اجرایی کند.

وی یادآور شد: پروژه‌های عمرانی ناتمام فروان در کشور بر زمین مانده است که هزینه سربار آنها چندین و چند برابر هزینه‌ای است که برای بهره‌برداری از آنها در موعد مقرر بوده است. دولت باید برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها اعتبار ویژه لحاظ کند و برنامه راهبردی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در خصوص تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی دستگاه‌های دولتی لازم و ضروری است که دولت اقدام عاجل کند. در همین دوره در چندین نوبت این موضوع پیگیری شده است، اما انتظار می‌رود که برای تعیین تکلیف چنین نیروهایی، یک حرکت جدی و نتیجه‌بخش از سوی دولت صورت پذیرد.

وی افزود: در خصوص نظارت بر بازار و ارائه خدمات و کالاها ضروری است که دولت از افزایش افسارگسیخته قیمت ها جلوگیری کند و بیش از این زندگی را بر مردم سخت نکند.، چرا که متاسفانه شاهد افزایش غیر منطقی قیمت ها در همه گروه‌های کالایی هستیم.

کیانپور عنوان کرد: در پایان عرائضم صمیمانه و صادقانه از همین اعتماد همشهریان عزیزم در دورود و ازنا تشکر و قدردانی می کنم و ممنون و سپاسگزار تک تک همشهریانم در این دو شهرستان هستم که با رای اعتماد خود افتخار خدمتگزاری را نصیب اینجانب کردند. همه تلاشم در دوره چهار سال نمایندگی این بوده است که مرهمی بر زخم های کهنه دورود و ازنا باشم و گرهی از مشکلات این دو شهرستان باز کنم. در این مدت حتی برای لحظه ای وظیفه خدمتگزاری را از یاد نبردم و همیشه در خاطر داشتم مردم هدیه بزرگی به نام اعتماد را به  اینجانب هدیه دادند که باید به خوبی از آن صیانت و پایداری کنم. همین جا و از همین تریبون از همه مردم شریف دورود و ازنا به دلیل عدم حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عذرخواهی نموده و از همه دعوت می کنم در حضور پر شور و حداکثری در انتخابات و پای صندوق های رای داشته باشند و برای آرزوی موفقیت دارم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: و کلام آخر اینکه دولت نظارت و برنامه ریزی مشخصی را برای کنترل بازار ارز و سکه داشته باشد، متاسفانه در چند روز اخیر نظارت موثری صورت نگرفته و بازار ارز و سکه دچار چالش و دستخوش تغییرات غیرکارشناسی شده است و ظاهرا دولت هیچ کنترلی بر بازار ارز ندارد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر