کد خبر: 7510
A
فاطمه راکعی در گفت و گو با دیده بان ایران:

کار دلواپسان نخ نما شده است/ صادقی اگر پرونده قضایی داشت چگونه تایید صلاحیت شد؟!

کار دلواپسان نخ نما شده است/ باید طومار کسانی که شیوه غیر اصولی "یا ما یا هیچ" را برگزیده اند برای همیشه برچیده شود/ صادقی اگر پرونده قضایی داشت چگونه تایید صلاحیت شد؟!

کار دلواپسان نخ نما شده است/ صادقی اگر پرونده قضایی داشت چگونه تایید صلاحیت شد؟!

"فاطمه راکعی" نماینده مجلس ششم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به اتفاقات دو روز گذشته و صدور حکم جلب برای نماینده مجلس دهم و همچنین سابقه برخورد چنین رفتاری با نمایندگان در مجلس ششم گفت: در هر دو مجلس نمایندگان رای مردم را به عنوان پشتوانه اصلی خود به همراه دارند و همچنین نمایندگان آن دارای سوابق مدیریتی و دارای تخصص هستند که می خواهند کار انجام دهند، اما به هر شکلی که شده یک اقلیتی مقابلشان ایستاده اند.

وی افزود: در مجلس دهم اکثریت در دست جناح اصلاح طلب وهمچنین همسو با جریان اصلاح طلب(اعتدالیون و مستقلین) قرار دارد درست مانند مجلس ششم که اکثریت با اصلاح طلبان بود. 

وی با اشاره به این نکته که در هر دوره ای برخی در صدد کارشکنی در امور داخلی مجلس هستند اظهار داشت: متاسفانه نیروهایی که به خودشان اجازه می دهند در قدرت باشند یا نباشند، یعنی قدرت مانور از جناح مقابل خودشان سلب کنند در عرصه سیاسی باورشان "یا ما یا هیچ" است تلاش می کنند در مقابل مجلس مانع تراشی کنند.

راکعی خاطرنشان کرد: همانطور که در مجلس ششم با برخی از نمایندگان برخورد شد ورییس مجلس وقت، واکنش کاملی را در این رابطه نشان داد؛ لذا به نظر می رسد در مجلس دهم نیز چنین اتفاقی افتاده زیرا همانطور که می بینیم بیشتر نمایندگان با استناد بر اصول قوانین واکنش حقوقی روشنی را در مقابل اقدامات فرا قانونی اتخاذ کرده اند.

وی همچنین با بیان این نکته که در مجلس ششم عملکرد رییس مجلس کارگشا بود، افزود: خوشبختانه آقای لاریجانی علی رغم پیوند خویشاوندی نزدیک با رییس قوه قضاییه به دادستان تهران اعلام کردند تا زمان تشکیل جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره نماینده تهران تصمیمی اتخاذ نشود لذا این اقدام می تواند موثر باشد.

برخورد با محمود صادقی مغایر با حقوق نمایندگی است

نماینده مجلس ششم در ادامه با اشاره به موضوع بازداشت عضو فراکسیون امید در مجلس، تصریح کرد: اقداماتی که در دو روز گذشته علیه محمود صادقی انجام شده آنقدر مخالف قانون و مغایر با حقوق نمایندگان در دفاع از حقوق ملت است که اکثر نمایندگان نیز به آن اشاره کرده و واکنش نشان داده اند.

راکعی گفت: اخیرا عده ای مدعی شده اند که حکم جلب صادقی ربطی به سخنرانی ایشان ندارد بلکه مربوط به زمان قبل از نمایندگی وی است که در این باره باید بگویم اگر مسائلی به قبل از نمایندگی ایشان مربوط است چطور قبل از انتخابات صلاحیت وی تایید شده!

وی با اشاره به موضوع بورسیه ها نیز افزود: این سوال نیز پیش می آید اگردر این مورد هم صادقی از حق قانونی نمایندگی استفاده کرده و صحبت کرده است، بازهم نباید متهم شود چرا که از حق نمایندگی خود استفاده کرده است. بنابراین ادعاهای عجولانه و غیر اصولی برای پوشاندن این عمل غیر قانونی هم محکوم است.

قوه قضاییه پاسخگو باشد

راکعی اظهار کرد: بنده به عنوان دبیر کل جمعیت زنان نو اندیش نیز از رئیس قوه قضاییه می خواهم در این مورد پاسخگوب افکار عمومی و نمایندگان مجلس باشند چرا که دانستن این مسئله حق نماینده های مجلس، احزاب، مردم و جامعه است.

وی با بیان این موضوع که در فرهنگ  اسلامی یاد گرفته ایم که درحکومت اسلامی بتوانیم در مقابل حاکم بدون لکنت زبان صحبت کنیم تصریح کرد: قوه قضاییه باید مدافع حقوق ملت باشد چطور یک عده ای در این قوه به خودشان اجازه می دهند علیه کسانی که سوال دارند اعلام جرم کنند؛ لذا طرح اینگونه حرفهای شتاب زده به هویت قوه قضاییه آسیب می زند.

ماهیت دلواپسان برای مردم روشن است

وی در پاسخ به سوالی درمورد اینکه برخی معتقدند سرنوشت برخی از نمایندگان  مجلس دهم همانند اکثر نمایندگان مجلس ششم خواهد شد، گفت: همه این اتفاق ها برای مردم روشن است و باید عرض کنم که حوادثی که در مجلس ششم برای نمایندگان پیش آمد دیگر پیش نخواهد افتاد چرا که ماهیت دلواپسان برای مردم به خوبی روشن است و قطعا" ملت اجازه نخواهند داد تا چنین اتفاقاتی تکرار شود.

راکعی با بیان اینکه این کشور قانون اساسی و مجلس دارد و هیچ قانونی تغییر نخواهد کرد مگر به خواست مجلس و مردم، اظهار داشت: برای همیشه باید طومار کسانی که به صورت غیرقانونی و با خط ومشی غیر اصولی و غیر اسلامی "یا ما یا هیچ" که به هر شیوه ای و به اسم مقدس اسلام توهین می کنند برچیده شود.

وی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در شفاف سازی و گردش آزاد اطلاعات، افزود: کار دلواپسان نخ نما شده است و مردم ما نسبت به سال های قبل، نسبت به مسائل آگاه تر شده اند لذا با افزایش شبکه های ارتباط جمعی اطلاعات شفاف، راحت و فوری در دست همه آحاد جامعه قرار می گیرد.

نماینده مجلس ششم در پایان با تاکیید بر روی این نکته که ما نمایندگانی همانند مطهری و صادقی در مجلس دهم کم نداریم که می خواهند شجاعانه از حقوق ملت و قانون دفاع کنند اظهار کرد: دیگر آن دیوار بلند بین مردم و مسئولین از بین رفته است و مردم در شرایط کنونی فقط با جواب های قانونی و منطقی درست کنار می آیند و اینگونه نیست که همانند گذشته پیگیر اوضاع و مسائل نباشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر