کد خبر: 75138
A
بهروز نعمتی:

کیفیت مجلس پایین نیامده است/ محال است نماینده‌ای با پول وارد مجلس شود

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: چندین سال است که من کاندیدا می‌شدم و محال ممکن است کاندیدایی بتواند با پول به مجلس راه یابد. مگر می‌شود اعتقاد و عقیده مردم را با پول خرید؟ حتماً نمی‌شود.

کیفیت مجلس پایین نیامده است/ محال است نماینده‌ای با پول وارد مجلس شود

به گزارش دیده بان ایران؛ بهروز نعمتی، نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح‌شده در مورد کاهش کیفیت مجلس، گفت: من این نظر را ندارم که کیفیت مجلس رو به نزول است. مجلس وظایفی دارد و بر مبنای وظیفه‌های مجلس باید در مورد کیفیت مجلس اظهارنظر کنیم.


عده‌ای با مطرح کردن موضوع کاهش کیفیت مجلس به دنبال اهداف جناحی هستند

 

او ادامه داد: عده‌ای که حرف‌هایی مبنی بر کاهش کیفیت مجلس دهم می‌زنند به دنبال اهداف جناحی هستند. چراکه از نظر قانون‌گذاری میزان قوانینی که در این مجلس تصویب شده، به لحاظ رسیدگی به مسائل نظارتی، کم نیست. بنابراین به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال چیز دیگری هستند که می‌گویند کیفیت مجلس دهم بالا نیست.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه مجلس اول بهترین مجلس بود، گفت: آقای رئیس‌جمهور گفتند مجلس اول بهتر بوده، اما نگفتند آن مجلس از مجلس دهم بهتر بوده است.

 

نعمتی همچنین به نقش شورای نگهبان در افزایش کیفیت مجلس اشاره کرد: در مباحث مختلف شورای نگهبان یک وظیفه را برعهده دارد و من به عنوان نماینده مجلس یک وظیفه را بر عهده دارم که باید اینها را در کنار هم دید. یک عزیزی گفته بود من عصاره فضایل شورای نگهبان هستم، اما به این شکل نیست. نماینده مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد و شورای نگهبان هم وظیفه دارد که صلاحیت‌ها را احراز کند.


بحث ورود نمایندگان به مجلس با پول‌های کثیف، انتخاباتی است


او با اشاره به حمایت باندهای وابسته به پول‌های کثیف از نمایندگان برای حضور در مجلس، توضیح داد: عادت بدی در کشور باب شده است؛ بحث‌های بگم بگم‌ها و... یک زمانی آقای رحمانی فضلی بحث پول‌های کثیف را مطرح کرد. من همان موقع در صحن مجلس تذکر دادم که اگر این پول‌ها وارد مجلس شده بیایید و به مردم بگویید. نظام با کسی تعارف ندارد و این پول‌ها متعلق به هر کسی که هست بیایند و بگویند. بنابراین بحث بیشتر تخریبی است. در ثانی، چرا این موضوعات بیشتر در زمان انتخابات مطرح می‌شود؟ مشخص است جناحی از این موضوع سود می‌برد که آن را مطرح می‌کند.


محال است نماینده‌ای با پول وارد مجلس شود


این عضو هیات‌رئیسه مجلس در پایان گفت: چندین سال است که من کاندیدا شدم و محال ممکن است کاندیدایی بتواند با پول به مجلس راه یابد. مگر می‌شود اعتقاد و عقیده مردم را با پول خرید؟ حتماً نمی‌شود./ اعتمادانلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر