کد خبر: 75206
A
دیده بان ایران بررسی کرد:

احساس تکلیف در "هشتادو هشت سالگی" / چرا آیات عظام محمد یزدی و مصباح از تهران نامزد خبرگان نشدند؟

نکته جالب اینکه این‌دو شخصیت پیش از این همواره از استان تهران به مجلس خبرگان راه‌یافته‌بودند، اما در این دوره با وجود جای خالی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ‌یک حاضر به نامزد شدن از تهران و پرکردن جای او نشدند.

احساس تکلیف در "هشتادو هشت سالگی" / چرا آیات عظام محمد یزدی و مصباح از تهران نامزد خبرگان نشدند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عصر امروز رسانه ها اعلام کردند که آیت الله محمدیزدی، فقیه 88 ساله شورای‌نگهبان و دبیرجامعه مدرسین حوزه‌علمیه قم، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس  خبرگان رهبری، از استان قم نامزد شده است. همچنین برخی از اعضای جبهه پایداری هم که این روزها و پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم اصرار دارند که خودشان را "نامزد مستقل" معرفی کنند، اعلام کردند که آیت الله مصباح یزدی هم عزم خودش را از مشهد برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان جزم کرده است.

دو شخصیت مورد استناد اصولگرایان تندرو که چهار سال پیش توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی و محمدخاتمی در انتخابات خبرگان رهبری توسط مردم انتخاب نشدند و با پیروزی قاطع فهرست موردحمایت امیدی ها، از راه‌یابی به مجلس خبرگان بازماندند. حالا با درگذشت، آیت الله هاشمی‌شاهرودی و محمد مومن، نمایندگان خبرگان از استان خراسان‌رضوی و  قم، آیات مصباح‌یزدی از خراسان و محمد یزدی از قم نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای شده‌اند.

نکته جالب اینکه این‌دو شخصیت پیش از این همواره از استان تهران به مجلس خبرگان راه‌یافته‌بودند، اما در این دوره با وجود جای خالی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ‌یک حاضر به نامزد شدن از تهران و پرکردن جای او نشدند.

"خبرگان مردم" عنوان لیستی بود که در اسفند ماه سال 94 توسط مردم و با توصیه و سرلیستی آیت الله هاشمی پیروز انتخابات شد. همان لیستی که اصولگرایان آنرا "لیست انگلیسی" نام نهادند و بواسطه آن بارها و بارها از رسانه هایشان نسبت به پیروزی این لیست هشدار دادند و پس پیروزی هم مردم را تا به امروز مورد شماتت خود قرار داده اند.

به طور مثال در بخشی از بیانیه ای که رسانه های اصولگرا آنرا پوشش داده بودند آمده بود: «بی بی سی این روزها برخلاف رویه سی چند سال اخیر به جای ترغیب مردم به تحریم انتخابات نظام اسلامی که از منظر دموکراسی سلطنتنی انگلیس فاقد مشروعیت خوانده می‌شد! وسط کارزار انتخاباتی مجلس دهم آمده و وظیفه رسانه‌ای ستاد یک لیست خاص را بر عهده گرفته است.»

اما حالا به نظر می رسد با حوادث چهار سال گذشته و به خصوص وقایع تلخ آبان ماه گذشته و ناامید شدن مردم از اصلاح اموری که چهار سال قبل به آن رای داده بودند حالا احساس تکلیف کرده تا برای بازگشت انقلاب به مسیر اصلی خودش وارد میدان شوند. به همین دلیل هم ایت الله محمدیزدی 88 ساله از استان قم و مصباح یزدی 86 ساله نامزد انتخاباتی شدند که قرار است آیت الله جنتی 93 ساله صلاحیت آن ها را احراز نماید.

 

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر