کد خبر: 75297
A
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

وزارت ورزش باید در خصوص قرارداد سرمربی تیم ملی شفاف‌سازی کند/ عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال قابل دفاع نیست/ هزینه‌های بسیار وحشتناکی در فوتبال می‌شود

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال قابل دفاع نیست. همچنین حضور نیافتن و عدم پایبندی‌ به قرارداد و تعهدات قابل‌قبول نیست. باید به مردم بگویند علت فسخ قرارداد سرمربی چیست و اگر فسخ شود، چه خسارتی به بار خواهد آورد.

وزارت ورزش باید در خصوص قرارداد سرمربی تیم ملی شفاف‌سازی کند/ عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال قابل دفاع نیست/ هزینه‌های بسیار وحشتناکی در فوتبال می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در مورد فسخ قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی گفت: مطالبه مردم، جامعه فوتبال، پیشکسوتان و ورزشکاران این است که وزارت ورزش در خصوص قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شفاف‌سازی کند.

 

باید عملکرد سرمربی تیم ملی مشخص شود

 

او ادامه داد: یک آقایی را برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال آوردند و چند میلیون دلار به او پول دادند در حالی‌ که این پول از بیت‌المال و حقوق مردم خرج شده. باید مشخص شود عملکرد مارک ویلموتس در این مدت چه بوده است. تیم ملی 2 بازی آخر را باخته است؛ ویلموتس به مردم بی‌اعتنایی کرده و به ایران‌ هم نیامده است.

 

مارک ویلموتس به قراردادهای قبلی‌اش نیز پایبند نبوده است

 

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد مارک ویلموتس تاکید کرد: سابقه و گذشته مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال نشان می‌دهد او به هر جایی که رفته تعهدی به قرارداد و انجام‌ وظیفه نداشته است. باید بررسی شود که مارک ویلموتس پیش‌ از این از تیم‌های دیگر چقدر پول می‌گرفته و الان چقدر می‌گیرد.

 

یوسف‌نژاد گفت: باید تناسبی میان قرارداد کنونی سرمربی تیم ملی و قراردادهایی که قبلاً داشته برقرار باشد. اگر به شخصی که در قراردادهای قبلی‌اش 500 هزار یورو می‌گرفته سه میلیون یورو بدهیم، چه توجیهی دارد؟

 

فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی چه خسارتی به بار می‌آورد؟

 

این عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره ابهامات قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال توضیح داد: عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال قابل دفاع نیست. همچنین حضور نیافتن و عدم پایبندی به قرارداد و تعهدات قابل‌ قبول نیست. باید به مردم بگویند علت فسخ قرارداد سرمربی چیست و اگر فسخ شود، چه خسارتی به بار خواهد آورد.

 

به گفته یوسف‌نژاد تاکنون مسئولان ما در قراردادهای بین‌المللی ضعیف عمل کرده‌اند و این تنها به قرارداد مارک ویلموتس محدود نمی‌شود بلکه قرارداد برانکو هم به همین شکل است.

 

او ادامه داد: اشتباه مسلم دیگری که فدراسیون فوتبال مرتکب می‌شود این است که به دنبال برانکو می‌روند. در صورتی‌ که برانکو شخصی است که از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و می‌خواهد از این طریق پولش را بگیرد. این مربی از عربستان اخراج شده و دوباره می‌خواهند او را به ایران بیاورند.

 

یوسف‌نژاد با طرح این سوال که «مربیان داخلی چه ایرادی دارند که از آنها برای سرمربیگری تیم ملی استفاده نمی‌شود» گفت: مربیان داخلی زیادی داریم که هم‌تراز مارک ویلموتس و برانکو هستند و می‌توانند موفق عمل کنند.

 

هزینه‌های بسیار وحشتناکی در فوتبال می‌شود

 

او در نهایت با اشاره به فساد در فوتبال تاکید کرد: وزارت ورزش باید حین کار و بعد از پایان کار نظارت داشته باشد تا شاهد فساد نباشیم. وزارت ورزش باید پاسخگو باشد، اما به خواست و نیاز مردم کم‌توجه است. هزینه‌های بسیار وحشتناکی در فوتبال می‌شود آن‌ هم در شرایط کنونی که با سختی بسیار یورو یا دلار به دست می‌آید. کم‌لطفی در حق جامعه فوتبال است که وزارت ورزش پاسخگو نیست و روشنگری نمی‌کند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر