کد خبر: 75389
A

نماینده اصلاح طلب مجلس: شبکه ملی اطلاعات برای دوران تحریم اینترنت بین الملل مفید است

احمد مازنی گفت: شبکه ملی اطلاعات در شرایط تحریم اینترنت بین الملل مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

نماینده اصلاح طلب مجلس: شبکه ملی اطلاعات برای دوران تحریم اینترنت بین الملل مفید است

به گزارش دیده بان ایران، احمد مازنی با اشاره به مهلت سه هفته‌ای تعیین شده برای وزارت ارتباطات از جانب شورای عالی فضای مجازی برای ارائه طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات، عنوان کرد: ما باید بین کره شمالی و کشورهای توسعه یافته آزاد یکی را انتخاب کنیم و راه سومی در این میان وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی و رویه‌‎های 40 سال گذشته نشان داده است که ساختار نظام بر اساس آزادی، ارتباط و تعامل آزاد با دنیا تعریف شده و در این میان باید از تمام ظرفیت‌‎های موجود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات وقتی می‌تواند برای ما مفید باشد که بخواهیم امورات داخلی خود را پیش ببریم، تصریح کرد: این مهلت سه هفته‌ای تعیین شده برای وزارت ارتباطات درباره ارائه طرح تکمیلی شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان، به معنای قطع اینترنت بین الملل نیست.

مازنی با اشاره به اینکه البته ما باید همواره در برابر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا  آماده و مقاوم باشیم، تأکید کرد: تقویت شبکه ملی اطلاعات به این دلیل دنبال می‌شود که اگر روزی تحریمی در حوزه اینترنت بین الملل بر کشور اعمال شد، بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد امورات خود از جمله امورات بانکی برآییم تا کشور از این ناحیه مختل نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قطع اینترنت بین الملل نوعی خود تحریمی است، یادآور شد: هر تصمیمی غیر از این، در راستای قطع و محدودیت اینترنت بین الملل با اصول اساسی قانون اساسی مغایرت دارد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر