کد خبر: 75395
A
علی ربیعی، سخنگوی دولت:

استعفای رئیس‌جمهور نه مطرح است نه طرفدار دارد/ اجماع بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت است/ یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و عدم اطلاع رسانی است

سخنگوی دولت گفت: به هیچ عنوان نه بحث استعفای رئیس‌جمهور در دولت مطرح است نه این موضوع طرفدار دارد.

استعفای رئیس‌جمهور نه مطرح است نه طرفدار دارد/ اجماع بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت است/ یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و عدم اطلاع رسانی است

به گزارش دیده بان ایران، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: در چند روز گذشته وزیر خزانه داری آمریکا به تازگی اعتراف بسیار مهمی را انجام داد. دولت متبوع او تحریم را جایگزین جنگ می‌داند، این یک اعتراف بزرگ تاریخی است که آمریکایی‌ها تحریم را جایگزین جنگ کردند زیرا تصور می‌کنند هیچ قانونی برای حمایت از قربانیان تحریم وجود ندارد. تحریم نه تنها جایگزین جنگ بلکه جایگزینی مدرن برای نسل کشی است. آنها مردم جهان را نیز فریب می‌دهند و می‌گویند به دنبال جنگ نیستند.

وی عنوان کرد: اگر ما امروز دلسوزانه به مردم می گفتیم تحریم امنیت و آرامش ایرانیان را هدف قرار داده است شاید زحمت بیشتری را می‌طلبید؛ این یک اعتراف تاریخی بود. قطعا مردم آمریکا هم به این ادراک خواهند رسید که قطعا فشارهای اینچنینی صلح و امنیت جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که به نوعی تحمیل جنگ به انسان‌های بی پناه است.

ربیعی با اشاره به جزئیات جلسه شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی فضای مجازی در رابطه با اینترنت و نگرانی‌های مربوط به آن صحبت شده است. همگان با اجماع کامل بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید کردند و قطع اینترنت مطرح نیست. تکمیل زیرساخت های شبکه ملی مورد تاکید است.

وی در رابطه با استیضاح برخی از وزرای دولت در مجلس تصریح کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) ما به اینکه مجلس در راس امور است ایمان و اعتقاد داریم. سوال از وزیر وظیفه مجلس است اما باید در مساله استیضاح‌ها مصالح و منافع ملی را با دقت مدنظر قرار داد.

سخنگوی دولت افزود: وزیر کشور در اتفاقات پیچیده اخیر در میدان حضور داشت. اگر نمایندگان با تامل بنگرند احتمالا می‌توانند با درک شرایط تصمیم دقیق‌تری بگیرند.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا عده ای از اصلاح‌طلبان در مورد استعفای رئیس‌جمهور و معاون اول دولت اظهار نظر می‌کنند، گفت: به هیچ عنوان نه بحث استعفای رئیس‌جمهور در دولت مطرح است نه این موضوع طرفدار دارد. با آقای جهانگیری پیرامون مسایل کشور گفتگو می‌کنیم بنابراین نه چنین چیزی شنیدم نه چنین چیزی مطرح است.

وی افزود: این روزهای پر از گرد و غبار دلتنگی می‌گذرد و مردم قضاوت خواهند کرد. شاید یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و عدم اطلاع رسانی است. در مورد دولتی که در ۶ سال کاری خود کارنامه خوبی مانند ایجاد اشتغال ۵۰۰ هزار شغل را داشته چرا اعمال تحریم را نمی‌بینید. ما رنج مردم و ناراحتی مردم و زندگی های سخت را می‌بینیم. این روزها خواهد گذشت و دولت همه تلاش خود را برای عبور از این شرایط به کار خواهد بست./مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر