کد خبر: 75409
A

احمد مازنی : استیضاح وزرا مقدمه ای برای از حد نصاب انداختن دولت روحانی در مجلس آینده است

احمد مازنی: تا پایان مجلس فعلی این جریان نخواهد توانست اقدام قابل توجهی برای برکناری وزرا و استیضاح آنها انجام دهد اما مسأله از دیدگاه من چیز دیگری است و این تازه ابتدای کار است؛ به نظر من این جریان الان دارد چاله‌ای می‌کند که در دوره بعدی مجلس از آن سود ببرد.

احمد مازنی : استیضاح وزرا مقدمه ای برای از حد نصاب انداختن دولت روحانی در مجلس آینده است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ استیضاح‌های اخیر از جمله وزرای نفت، آموزش و پرورش و وزارت کشور و رؤیای از حد نصاب انداختن دولت،هر چند حتی برای مجلس بعدی هم قدری فانتزی به نظر می‌رسد اما گویا برای برخی از مخالفان دولت نه صرفاً یک رؤیا بلکه برنامه‌ای جدی است. احمد مازنی، نماینده تهران می‌گوید در مجلس شنیده که موافقان این ایده فارغ از وزنی که دارند سخت در پی محقق کردن چنین کاری هستند و ایده از نصاب انداختن دولت را به شکل جدی پیگیری می‌کنند. او به «ایران» می‌گوید: «ادبیاتی که علیه دولت این روزها جریان دارد ادبیاتی است که بیشتر حس انتقام سیاسی و ماهیگیری از آب گل‌آلود را به ذهن متبادر می‌کند تا دلسوزی برای منافع ملی و مصالح ملت.»

مازنی می‌گوید: «الان در جریان استیضاح وزیر کشور شاهد اتفاقات جالبی هستیم که عناصری از جریان مخالف دولت به نفع آقای رحمانی‌فضلی در حال تلاش هستند اما منطق آنها این است آقای روحانی مقصر است و ایشان باید استیضاح شود و جواب بدهد نه وزیر کشور.» به اعتقاد مازنی «با روشی که این گروه در پیش گرفته این خطر وجود دارد که تا انتخابات یک دوقطبی شدید و خشن در کشور ایجاد شود و این استعداد منحرف شدن فضای رقابت‌های انتخاباتی به سمت اغتشاش و اعتراضات خشن خیابانی را بیشتر می‌کند.» برداشت مازنی این است که تا پایان مجلس فعلی این جریان نخواهد توانست اقدام قابل توجهی برای برکناری وزرا و استیضاح آنها انجام دهد اما مسأله از دیدگاه او چیز دیگری است و این تازه ابتدای کار است؛ «به نظر من این جریان الان دارد چاله‌ای می‌کند که در دوره بعدی مجلس از آن سود ببرد.

یعنی فضایی آماده می‌کند و پرونده‌ای برای استیضاح برخی وزرا و از اکثریت انداختن کابینه می‌سازد که برای مجلس بعدی نیمی از کارش را کرده باشد و چند قدم جلوتر باشد. از نظر من این تلاش‌‌ها مقدمه‌چینی برای یک فشار بی‌امان به دولت از همان روز ابتدایی مجلس بعدی است.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر