کد خبر: 75443
A
سیدرضا اکرمی:

آگاه‌سازی مردم در ماجرای بنزین، از قربانی شدن شهروندان جلوگیری میکرد

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: عملکرد دولت در صداوسیما در زمینه‌ افزایش قیمت بنزین باید با آگاه‌سازی و اغنای مردم و نیز زمینه‌سازی انجام می‌شد، اما کار با عجله انجام گرفت و شاهد وقایع تلخی از جمله قربانی شدن تعدادی از شهروندان شدیم.

آگاه‌سازی مردم در ماجرای بنزین، از قربانی شدن شهروندان جلوگیری میکرد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدرضا اکرمی در پاسخ به این پرسش که مسئولان از تجربه حوادث آبان ۱۳۹۸ چه درس‌ها و تجربه‌هایی برای آینده به دست آوردند و نیز ارزیابی‌اش از عملکرد دولت در این حوادث اظهار کرد: در مورد این موضوع می‌توان به دو نگاه رسید. یکی نگاه به آن‌چه که انجام شد و دیگری نگاه به آن‌چه که باید در آینده در نظر گرفته شود. به هر حال مصرف بنزین در کشور ما رشد کم‌سابقه‌ای را در پیش گرفته بود تا جایی که برخی می‌گفتند از سال ۱۴۰۰ باید واردات بنزین را آغاز کنیم که با وضعیت تحریم‌ها این کار برای ما گران در می‌آمد و از طرفی تولید داخلی نیز دیگر کفاف مصرف مردم را نمی‌داد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی طبعا باید تجدیدنظر می‌شد و ارزیابی‌ها در نهایت به همان موضوع سهمیه‌بندی بنزین به عنوان راه‌حل نهایی رسید تا بعد از این نگران وارد کردن بنزین نباشیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «دولت می‌توانست با آگاه‌سازی و زمینه‌چینی و تدبیر کار افزایش قیمت بنزین را انجام می‌داد»، اظهار کرد: لازم بود برای انجام این موضوع حداقل به کمترین حد آگاه‌سازی هم که شده توجه می‌شد و مثلا می‌گفتیم که انصافا قیمت یک لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومان است و قیمت یک لیتر آب هم عددی مشابه آن . در حالی که برای رسیدن به بنزین فرآیند بسیار هزینه‌بری صرف می‌شود و کارشناسان هم تاکید کرده‌اند که قیمتی کمتر از ۵۰۰۰ تومان نمی‌توان برای آن در نظر گرفت، اما حالا ما به ۳۰۰۰ تومان بسنده کرده‌ایم.

اکرمی ادامه داد: در نبود آگاه‌سازی و توجیه و اغنای مردم از طریق دولت و صداوسیما کار به جایی برسد که متاسفانه تعدادی از شهروندان ما قربانی شوند و تخریب بانک‌ها و پمپ‌ بنزین‌ها را هم شاهد باشیم که می‌توانستیم جلوی آن را بگیریم یا اثراتش را به حداقل برسانیم.

وی با بیان این‌که «اگر همه نیروهای انتظامی نیز برای هدایت و آرامش مردم آماده بودند شاید کمتر از وضعیت فعلی شاهد تخریب‌ها بودیم»، ادامه داد: الان معتقدم که باید برای آینده نیز در هر موضوعی که می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم فرآیند اغناسازی اذهان مردم  را جدی بگیریم و این موضوع را حتما رعایت کنیم؛ چرا که اگر چنین نشود می‌توان شاهد وقایع آنچه که در آبان‌ ماه رخ داد در آینده برای موضوع دیگری بود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر