کد خبر: 75632
A

روزنامه اطلاعات: تا وقتی صداوسیما دنبال فروش دوغ عالیس هست، ناهنجاریهای اجتماعی قابل حل نیست

روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت:در بسیاری از کشورهای دنیا، بیکاری، دست کم به صورت مقطعی رخ می‌دهد اما رابطه معناداری بین افزایش بیکاری با افزایش جرایم مشاهده نمی‌شود. قطعاً یکی از دلایل آن، قدرت و قوت سازمان‌های حمایت اجتماعی و پرداخت حقوق بیکاری مکفی برای اداره خانواده است، اما دلیل دیگر آن ارتقاء فرهنگی است. مهمترین این نهادها به ترتیب اهمیت «خانواده»، «آموزش و پرورش»، «آموزش عالی» و «رسانه‌ها» از جمله «صدا و سیما» هستند. متأسفانه خانواده از کنترل و احاطه آموزش‌های فرهنگی خارج است و چه بسا خانواده‌های زیادی که بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در آن رواج دارد و منشاء آسیب نسل جدید هستند. آموزش و پرورش که منهای همه مشکلات و بحران‌هایی که دارد تا اطلاع ثانوی به خاطر آلودگی هوا تعطیل است، آموزش عالی که سرگرم مدرک فروشی و نیز درگیر پایان‌ نامه‌های جعلی و دانشگاه‌های خلق‌الساعه تقلبی است و صدا و سیما هم سخت مشغول فروختن دوغ عالیس!

روزنامه اطلاعات: تا وقتی صداوسیما دنبال فروش دوغ عالیس هست، ناهنجاریهای اجتماعی قابل حل نیست

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روزنامه اطلاعات در یادداشتی نوشت:در بسیاری از کشورهای دنیا، بیکاری، دست کم به صورت مقطعی رخ می‌دهد اما رابطه معناداری بین افزایش بیکاری با افزایش جرایم مشاهده نمی‌شود.

قطعاً یکی از دلایل آن، قدرت و قوت سازمان‌های حمایت اجتماعی و پرداخت حقوق بیکاری مکفی برای اداره خانواده است، اما دلیل دیگر آن ارتقاء فرهنگی است.

شکیبایی و صبر که در آیین اسلام و فرهنگ ایرانی جایگاه اعلایی دارد، متأسفانه در حال زوال است و این فرهنگ باید به مدد نهادهای قدرتمند خُرد و کلان اجتماعی بازسازی و بازآفرینی شود.

مهمترین این نهادها به ترتیب اهمیت «خانواده»، «آموزش و پرورش»، «آموزش عالی» و «رسانه‌ها» از جمله «صدا و سیما» هستند. متأسفانه خانواده از کنترل و احاطه آموزش‌های فرهنگی خارج است و چه بسا خانواده‌های زیادی که بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در آن رواج دارد و منشاء آسیب نسل جدید هستند. آموزش و پرورش که منهای همه مشکلات و بحران‌هایی که دارد تا اطلاع ثانوی به خاطر آلودگی هوا تعطیل است، آموزش عالی که سرگرم مدرک فروشی و نیز درگیر پایان‌ نامه‌های جعلی و دانشگاه‌های خلق‌الساعه تقلبی است و صدا و سیما هم سخت مشغول فروختن دوغ عالیس!

 

17302

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر