کد خبر: 75660
A

عراقچی: مذاکرات ایران و ژاپن ادامه خواهد داشت

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: با توجه به فشارها و تحریم‌های ناعادلانه آمریکا، ضرورت داشت که مشورت‌های نزدیکتری با ژاپن انجام بگیرد و قرار شد این مذاکرات ادامه یابد.

عراقچی: مذاکرات ایران و ژاپن ادامه خواهد داشت

به گزارش دیده بان ایران؛  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به ژاپن گفت: این سفر در پاسخ به سفر آقای آبه به تهران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه امروز ما در نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن هستیم. افزود: امسال، سال بسیار فعالی را از نظر روابط دو کشور داشتیم. تا امروز سه بار رئیس‌جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن با یکدیگر دیدار کردند.

عراقچی تاکید کرد: ژاپن از شرکای تجاری و دوستان قدیمی ایران محسوب می‌شود و تاکنون مشورت‌های سیاسی نزدیکی هم با ژاپن داشته‌ایم. امسال به دلیل نودمین سالگرد روابط دو کشور و همچنین با توجه به تحولات، فشارها و تحریم‌های ناعادلانه آمریکا ضرورت داشت که مشورت‌های فشرده و نزدیکتری انجام بگیرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: دیشب مذاکرات سنگین و فشرده‌ای بین مقامات ایران و ژاپن صورت گرفت و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی، برجام و تحریم‌های آمریکا بحث و بررسی شد و مقرر شد مشورت‌های دو کشور به صورت نزدیک ادامه پیدا کند./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر