کد خبر: 75687
A
غلامعلی رجایی:

دولت مردم را حیرت‌زده کرد/ مردم احساس کردند رئیس‌جمهور منتخب‌شان با آنها صادق نیست

غلامعلی رجایی گفت‌: ای کاش دولت نرخ بنزین را به‌ طور پلکانی بالاتر می‌برد تا رسیدن قیمت از هزار تومان به سه هزار تومان مردم را حیرت‌زده نکند.

دولت مردم را حیرت‌زده کرد/ مردم احساس کردند رئیس‌جمهور منتخب‌شان با آنها صادق نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی رجایی، فعال اصلاح‌طلب، اظهار کرد: گران شدن نرخ بنزین بحث‌های فراوانی را به وجود آورد و فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را تحت‌ تاثیر قرار داد. در واقع افزایش 300 درصدی قیمت کافی بود تا موجی از اعتراض‌ها را برانگیزد. اما بدتر از آن، نوع اعلام خبر بود تا مردم به این ذهنیت برسند که توسط دولت نادیده گرفته شده‌اند.

 

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه صحبت‌هایش گفت: ای کاش دولت نرخ بنزین را به‌ طور پلکانی بالاتر می‌برد تا رسیدن قیمت از هزار تومان به سه هزار تومان مردم را حیرت‌زده نکند.

 

او با اشاره به اظهارنظر عجیب آقای روحانی مبنی بر اینکه روز جمعه از گران شدن بنزین مطلع شده است افزود:‌ مردم احساس کردند رئیس‌جمهور منتخب‌شان با آنها صادق نیست. مگر می‌شود وزیر کشور یا وزیر نفت خبر به این مهمی را به اطلاع رئیس‌جمهورشان نرسانده باشند؟

 

مشاور مرحوم هاشمی ادامه داد: به همین دلیل مردم احساس کردند دیده نشده‌اند. همچنین به این دلیل که دولت حاضر به عذرخواهی نشد قاعدتاً مردم رنجیده شدند و به همین دلیل می‌توان گفت جامعه رغبت چندانی به حضور در انتخابات نخواهند داشت؛ به عنوان مثال‌ آقای جهانگیری گفته بود: «احتمالاً اشتباه کردیم.» باید به معاون اول رئیس‌جمهوری گفت شما حتماً اشتباه کرده‌اید و تا دیر نشده باید رسماً از مردم ایران پوزش بخواهید.

 

او توضیح داد: حتی قبل از این اتفاق هم به دلیل شدت گرفتن نارضایتی‌ها اهالی سیاست نگران قهر احتمالی مردم با صندوق رأی بودند که رویدادهای اخیر مزید بر علت شد تا به استقبال انتخاباتی سرد برویم. آن هم در شرایطی که کشور با تهدید و تحدیدهای زیادی روبه‌روست و برای اینکه به دنیا نشان بدهیم با تحریم نمی‌توانند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، به انتخاباتی با مشارکت بالا احتیاج داریم.

 

غلامعلی رجایی در پایان صحبت‌هایش گفت: مشکلات ایران در حالی پیدا شده که اصلاح وضعیت امری ممکن است. فقط کافی است مدیریت‌مان را بر اساس تلاش‌‌های واقع‌بینانه صورت دهیم. ما باید یک بار برای همیشه به این تصمیم برسیم که اقتصادمان را از اتکای صددرصدی به درآمد نفتی خلاص کنیم. ما در حالی آمار فروش‌مان را روزانه کمتر از یک میلیون بشکه می‌بینیم که زمان شاه روزی 6 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم؛ این یعنی نظام بین‌الملل می‌داند با تحریم نفت ایران، جمهوری اسلامی دچار مشکل می‌شود./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر