کد خبر: 75811
A
شهاب نادری، نماینده اورامانات:

نرخ بیکاری در مرزها 38 درصد است/ حاکمیت برنامه‌ای برای ساماندهی کولبران ندارد/ مرگ 2 جوان کولبر همه را ناراحت کرد/ نمی‌دانم تراژدی کولبری کی به پایان می‌رسد

یک نماینده مجلس گفت: اگر حاکمیت برنامه‌ای برای ساماندهی کولبران داشت این موضوع را اصلاح می‌کردند، اما متاسفانه تا امروز برنامه‌ای نداشته‌اند. نمی‌دانم تراژدی کولبری کی به پایان می‌رسد. به صورت قانون برای ساماندهی کولبران اقدام کردیم و طرحی را به مجلس آوردیم که به نتیجه نرسید.

نرخ بیکاری در مرزها 38 درصد است/ حاکمیت برنامه‌ای برای ساماندهی کولبران ندارد/ مرگ 2 جوان کولبر همه را ناراحت کرد/ نمی‌دانم تراژدی کولبری کی به پایان می‌رسد

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب نادری، نماینده اورامانات و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به فوت 2 کولبر در مسیر گردنه «تته» اورامان گفت: در جواب آقای ذوالفقاری معاون وزیر کشور که گفته بود ما کولبری نداریم، در مجلس فیلمی در مورد شرایط کولبران پخش کردم. کولبری اختراع منِ نماینده نیست بلکه اختراع دولت بی‌تدبیر است.

 

او ادامه داد: منطقه مرزی چه اشکالی دارد که آنجا را ساماندهی نمی‌کنند تا ادارات مستقر شوند و گمرک و عوارض بگیرند و این افراد بتوانند کار کنند. برای ما جای سوال است که چرا دولت مرزها را ساماندهی نمی‌کند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اوضاع نامناسب کولبران در مرزها گفت: کولبرها نمی‌خواهند قاچاق کنند. رهبری هم فرمودند منظور من از قاچاق، کولبران نیستند. بنابراین کولبران معاف هستند. شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست، به خصوص در مناطق مرزی که ایجاد اشتغال پایدار امنیت پایدار می‌آورد. اما دولت به این موضوع و به کسانی که در مرزها گرفتار هستند بی‌توجه است.

 

نادری با اشاره به مرگ 2 برادر نوجوان کولبر توضیح داد: 2 جوان در یک خانواده برای آوردن نان خانواده کولبری می‌کردند و یخ زدند که این اتفاق برای همه ناراحت‌کننده است. دولت در این شرایط نمی‌تواند کولبران را ساماندهی کند تا در مرزها مستقر شوند. از سوی دیگر دولت نمی‌تواند تردد مسافران و کولبران را کنترل کند که این کار هم ارز برای دولت می‌آورد و هم از کشته شدن کولبران جلوگیری می‌کند.

 

او با تاکید بر اینکه حاکمیت برنامه‌ای برای ساماندهی کولبران ندارد، گفت: اگر حاکمیت برنامه‌ای برای ساماندهی کولبران داشت، این موضوع را اصلاح می‌کردند، اما متاسفانه تا امروز برنامه‌ای نداشته‌اند.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: نمی‌دانم تراژدی کولبری کی به پایان می‌رسد. به صورت قانون برای ساماندهی کولبران اقدام کردیم و طرحی را به مجلس آوردیم که به نتیجه نرسید.

 

نادری با اشاره به معضل بیکاری در مرزها گفت: معیشت مرزنشینان باید از مرکزنشینان بهتر باشد، چون آنها حافظ خاک و امنیت کشور هستند. باید در نقاط مرزی اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا شاهد امنیت پایدار باشیم. اما در حال حاضر حدود 38 درصد بیکاری در مرزها داریم./ اعتمادانلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر