کد خبر: 75887
A

نطق خداحافظی آقای نماینده پس از ۲۰سال نمایندگی/ درگیری‌های آبان ماه را نباید به فراموشی سپرد

نماینده آشوریان در مجلس، ضمن محکوم کردن ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران حقوق ادیان توحیدی را رعایت نمی‌کند، گفت: بنده به عنوان یک مسیحی از آقای پمپئو خواستارم تا ابتدا قانون اساسی ایران را مطالعه و سپس اظهارنظر کند.

نطق خداحافظی آقای نماینده پس از ۲۰سال نمایندگی/ درگیری‌های آبان ماه را نباید به فراموشی سپرد

به گزارش دیده بان ایران؛ هرچند بهارستان نشینان روز آرامی را پشت سر گذاشتند اما آنقدرها هم بی حاشیه نبود و حداقل برخی نطق‌ها و تذکرات بیشتر مورد توجه قرار گرفت. 

یوناتن بت کلیا، که از مجلس ششم تا دهم نزدیک به ۲۰ سال است که جامعه آشوریان را در مجلس نمایندگی می‌کند پس از آنکه دیگر حاضر نشد در انتخابات ثبت نام کند آخرین نطقش را در صحن سبز مجلس ایراد کرد و نامه خداحافظی‌اش را هم خواند.

به نوشته خانه ملت، او در نطق میان دستور خود با بیان اینکه خوشا به حال زحمت کشان برای عدالت زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است، گفت: با سلام و درود بر محضر رهبر انقلاب، ریاست محترم مجلس، همکاران گرامی، ملت بزرگ ایران و مردم شریف آشوری و با تشکر از هموطنان عزیر آشوری که ۲۰ سال کرسی نمایندگی خود در مجلس را به اینجانب سپردند تا رابط آنان با مسئولین شوم و ایمان راسخ دارم که در حد توان خود امانت‌دار خوبی بوده‌ام و توانسته‌ام نمونه‌ای از یک خدمتگزار واقعی برای جامعه آشوری و ملت بزرگ ایران  باشم و از شما به خاطر عدم پذیرش خواستتان مبنی بر ثبت‌نام برای مجلس یازدهم پوزش می‌طلبم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آخرین نطق اینجانب از تریبون خانه ملت مصادف با ایام مبارک میلاد عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی است، که بر خود واجب می‌دانم این اعیاد خجسته را به کلیه آشوریان ایران و جهان و مسیحیان واقعی سراسر جهان و مسلمانان عزیز کشورمان که خود را در شادی میلاد مسیح پیام‌آور صلح و دوستی شریک می‌دانند، تبریک بگویم و از خداوند متعال خواستارم که صلح و آرامش در سال جدید میلادی بر زمین حکمفرما باشد.

وی تصریح کرد: آشوری‌های میهنمان که همواره حضوری پر شور در تمامی سنگرهای انقلاب و جمهوری اسلامی داشته‌اند، همراه و همدل با تمامی نهادها و بنیان‌های دگرگون‌ساز میهن‌مان در به ثمر رسیدن خواست‌های نظام از پا ننشسته‌اند. خرسندم که به محضر ملت و مجلس برسانم که جامعه جهانی آشوری، یکپارچه و یکصدا بر همه حرکت‌های سرنوشت‌ساز نظام داشته و کلیه حرکت‌های مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را محکوم نموده‌اند.

بت کلیا خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا با فشارهای چند صد برابری خود بر ملت ایران هجمه وارد کرده و کماکان ادامه می‌دهد، مجلس کشور متبوعش به استیضاح ایشان رای داد که امیدواریم با اثبات اتهامات وارده به ایشان، دنیا از حملات و تنش‌های ایجاد شده این سیاستمدار لحظه به لحظه، رهایی یابد. اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا، کشورمان را به دلیل واهی عدم رعایت حقوق ادیان توحیدی محکوم کرده است که بنده به عنوان یک مسیحی ضمن محکوم کردن این حرکت از آقای پمپئو خواستارم تا ابتدا قانون اساسی ایران را مطالعه و سپس اظهارنظر کند.

وی افزود: اکنون که دشواری‌های بسیار زیادی دامنگیر کشور شده و تمامی آحاد میهن‌مان از آنها باخبرند، برای حل آنها به برخورد شفاف و صریح مسئولان نیازمندیم. افزایش نرخ بنزین بدون آماده‌سازی جامعه، مشکلات تورم روزافزون، بیکاری، آلودگی هوا از جمله موارد مهمی است که باید به آنها پرداخته شود. البته؛ مورد اخیر از معضلات بسیار سهمگینی است که متاسفانه تنها راه چاره‌ای که مسئولین اتخاذ می‌کنند تعطیلی مدارس است و صد البته عملی بسیار غیرکارشناسی، چرا که آلودگی هوا نه تنها بر کودکان و خردسالان تاثیرگذار است بلکه بر همه اقشار فشارهای زیادی را وارد می‌کند و همه افراد جامعه تحت بیماری و خطر قرار دارند.

او گفت: درگیری‌های آبان ماه سال جاری که در اثر تغییر ناگهانی نرخ بنزین بود را نباید به فراموشی سپرد، چرا که این نشان از دشواری‌های بسیار زیاد اقشار کم درآمد جامعه دارد. شاید برخی از عُمال خود فروخته در این بین، یکه تازی‌ها کردند ولی مسئولین باید به هوش باشند که مردم تحت فشار هستند و می‌بایست راه حل‌های کارسازی را اتخاذ کنند و نباید همه خواست‌های به حق مردم شریف ایران را به پای عده‌ای منافق ببندند و بی‌خیال از کنار مشکلات مردم‌مان بگذرند. ما ایرانیان بر خود می‌بالیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره با شفافیت و صراحت، مسائل و مشکلات مملکت را رصد می‌کنند و توصیه‌های لازم را نیز به مسئولین ارائه می‌دهند.

بت کلیا با بیان اینکه اینجانب با کارنامه‌ای درخشان از خانه ملت خداحافظی خواهم کرد و برخی از مفاد آن را برمی‌شمرد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آشوریان گرامی با سلام و ارادت عید میلاد مسیح و آغاز سال نو ۲۰۲۰ را تبریک می‌گویم و آرزوی برقراری صلح در جهان را دارم. آنچه توانسته ام لطف خدا بوده و بس.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر