کد خبر: 75894
A

علم‌الهدی: در فتنه تاکنون برخورد انفعالی داشته‌ایم/ باید از مردم تشکر کنیم که برای راهپیمایی وقت می‌گذارند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در فتنه تاکنون برخورد انفعالی داشتیم، گفت: مقابل دشمن مقاومت، برخورد و اظهار قدرت می‌کردیم درحالی که باید برخورد ابتکاری داشته باشیم، باید برای این فراخوان‌های دشمن، نه عکس‌العمل که عمل داشته باشیم.

علم‌الهدی: در فتنه تاکنون برخورد انفعالی داشته‌ایم/ باید از مردم تشکر کنیم که برای  راهپیمایی وقت می‌گذارند

به گزارش دیده بان ایران؛   نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در فتنه تاکنون برخورد انفعالی داشتیم، گفت: مقابل دشمن مقاومت، برخورد و اظهار قدرت می‌کردیم درحالی که باید برخورد ابتکاری داشته باشیم، باید برای این فراخوان‌های دشمن، نه عکس‌العمل که عمل داشته باشیم.

سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: در مسئله راهپیمایی تا کنون اگر تمام مراسمی که در کشور بوده را در نظر بگیریم، مشهد تقریبا اول بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: همین راهپیمایی آخری که در مشهد انجام شد بنده وقتی به حرم رسیدیم پرسیدم دنباله جمعیت راهپیمایی کجاست؟ گفتند هنوز میدان شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی باشکوه و پرجمعیتی داریم خاطرنشان کرد: مسئله راهپیمایی باید مردمی باشد و عنصر اولیه مردمی بودن به این است که الزامی در کار نباشد، بچه مدرسه‌ای‌ها را صف نکنند و جنبه الزامی نداشته باشد که از جلوه مردمی خارج شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: تاکنون راهپیمایی‌های باشکوه و با جمعیت فشرده زن و مرد با نظم و ترتیب انجام شده، باید از مردم تشکر کنیم که وقت می‌گذارند.

امام جمعه مشهد با یادآوری دو راهپیمایی باشکوه در سال ۹۶ اظهار کرد: در ۹ دی ماه سال ۹۶ جمعیت راهپیمایی کننده به دروازه قوچان هم رسید، امسال هم آقایان باید توجه کنند که مردم حضور باشکوهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۹ دی یک روز و یک راهپیمایی نیست، تصریح کرد: ۹ دی هفته بصیرت است، یعنی استمرار برنامه بصیرتی در طول یک هفته که از دیروز آغاز شده اتفاق بیفتد.

علم الهدی خطاب به اعضای ستاد گرامیداشت نهم دی‌ماه گفت: حداقل در نهادها و مجموعه‌های خودتان برنامه داشته باشید و به این راهپیمایی اکتفا نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در نهادهای ارتش برنامه مخصوص بصیرت کارکنان، در سپاه برنامه‌های خاص، در مراکز فرهنگی اقداماتی برای بصیرت افزایی و در دفتر تبلیغات همایش و برنامه‌های تحلیلی باکیفیت اجرا شود تا هفته بصیرت را احیا کنیم.

وی افزود: در سال‌های قبل سخنرانی خاصی در حرم برگزار می‌شد که مخصوص ایام دهه بصیرت بود و آستان قدس در این قسمت باکیفیت عمل می‌کرد، هرکدام از شما در رأس یک نهاد هستید و می‌شود با خود نهاد و امکاناتش برنامه‌های بصیرت‌افزا و با کیفیت برگزار کنید.

علم الهدی با اشاره به برنامه‌های بسیج دانشجویی بیان کرد: در دانشگاه‌ها میزگرد و برنامه برای هفته بصیرت انجام شود، همه از امکانات ترویجی و تبلیغی که دارید باید برای افزایش بصیرت استفاده کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تبلیغات شهری نهم دی‌ماه باید با بصیرت افزایی همراه باشد، متذکر شد: به محکومیت فتنه اکتفا نشود، اکنون نیازمان از همه بیشتر به بصیرت افزایی است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ابراز کرد: دشمن هرچه داشت در مقابله با ما به کار برد، هم آمریکا هم ضدانقلاب، هم جریان‌های تکفیری یا تبلیغی و ترویجی؛ فقط در بحث نظامی، قدرت نظامی را در خودشان ندیدند و غیر آن همه کار کردند.

علم الهدی برنامه دشمن در حال حاضر را دو راه دانست و گفت: تحریم اقتصادی و فتنه‌سازی به اشکال مختلف در برنامه دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در فتنه تاکنون برخورد انفعالی داشتیم یادآور شد: مقابل دشمن مقاومت، برخورد و اظهار قدرت می‌کردیم درحالی که باید برخورد ابتکاری داشته باشیم، باید برای این فراخوان‌های دشمن، نه عکس‌العمل که عمل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برخوردهای اینطوری انفعالی است و دشمن دست برنمی‌دارد و ممکن است فتنه را در شکل جدید با ابتکارات جدید انجام دهد و ما فقط انفعالی رفتار کردیم.

علم الهدی گفت: در هفته بصیرت زمان حرکت ابتکاری است، بخشی که برای طرح و برنامه در تشکیلات خودتان دارید فکر کنند و در مجموعه شما، در شهر و مملکت طرح ابتکاری بصیرت افزایی در مقابل عمل دشمن داشته باشیم، ما عکس‌العمل ابتکاری داشته باشیم و دشمن انفعالی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هر نهادی در حوزه خودش ببیند چه عملیاتی می‌تواند داشته باشد، برنامه‌ریزی کند و اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با همین ابزار وسط میدان آمده، با دو راه فتنه و تحریم اقتصادی اگر برخورد و مقاومت کنیم خلع سلاح انجام می‌شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر