کد خبر: 75896
A

پاسخ فرزند شهید بهشتی به ادعاهای بادامچیان در باره میر حسین موسوی؛ تاریخ بافی مشکلی را حل نمی کند!/ امیدوارم از آخر و عاقبت «تاریخ‌بافی»‌های استالینی عبرت بگیرند

سید علیرضا بهشتی : دیشب در برنامه تلویزیونی سیمای سابقاً ملی کشور، از یکی از اعضای قدیمی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان کارشناس دعوت شده بود تا سهم خویش را در تحریف تاریخ نهضت، انقلاب و جمهوری اسلامی ایفا کند. ایشان البته در این زمینه پرسابقه هستند و خود من در این زمینه تجربه‌هایی از نزدیک داشته‌ام که زمانی بازخواهم گفت.

پاسخ فرزند شهید بهشتی به ادعاهای بادامچیان در باره میر حسین موسوی؛ تاریخ بافی مشکلی را حل نمی کند!/ امیدوارم از آخر و عاقبت «تاریخ‌بافی»‌های استالینی عبرت بگیرند

 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی شب گذشته در برنامه تلویزیونی " سرچشمه" به موضوعاتی مانند کارنامه حزب جمهوری اسلامی، عملکرد مهندس میرحسین موسوی و... پرداخت. دبیرکل حزب  مؤتلفه ادعاهای تازه ای درباره حضور مهندس موسوی به صورت یکسویه مطرح کرد.( لینک خبر

از جمله ادعاهای که بادامچیان در این گفت و گوی تلویزیونی موضوع سوابق مهندس میر حسین موسوی بود. 

این فعال سیاسی در باره آشنایی اش با میرحسین موسوی مدعی شده بود: من آقای موسوی را از قبل از انقلاب قبول نداشتم. علتش هم این بود که ایشان یک سیلی برای انقلاب نخورده بود و قدری مشکوک بود که چطور یک نفر بعد از انقلاب از آمریکا می آید و این طور موقعیت پیدا می کند.ایشان چند کتاب داشت که در آنها افکار التقاطی و چپ کاملا مشخص بود. همچنین ایشان تحلیل هایی برای جنبش مسلمانان مبارز می داد که در آنها هم التقاط وجود داشت. خانم ایشان هم چند کتاب داشت که آنها هم التقاطی بود. 

دیده بان ایران به منظور  بررسی صحت و سقم ادعاهای  یک سویه این فعال سیاسی، موضوع را با دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی فرزند شهید بهشتی در میان گذاشت. 

دکتر سید علیرضا بهشتی در یادداشتی که در اختیار سایت دیده بان ایران قرار داد. به سوابق میر حسین موسوی اشاره و ادعاهای دبیر کل حزب  مؤتلفه اسلامی را رد کرد. 

متن یادداشت را در ذیل می خوانید: 

 
دیشب در برنامه تلویزیونی سیمای سابقاً ملی کشور، از یکی از اعضای قدیمی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان کارشناس دعوت شده بود تا سهم خویش را در تحریف تاریخ نهضت، انقلاب و جمهوری اسلامی ایفا کند.
 
ایشان البته در این زمینه پرسابقه هستند و خود من در این زمینه تجربه‌هایی از نزدیک داشته‌ام که زمانی بازخواهم گفت. از جمله سخنانی درباره حقوق ماهیانه دریافتی مرحوم مهندس بازرگان در دوره نخست‌وزیری دولت موقت فرموده‌اند که خوشبختانه از سوی صاحبنظران، هرگونه دریافت حقوق توسط آن مرحوم تکذیب شد. همچنین فرموده‌اند که مهندس میرحسین موسوی نه سابقه مبارزه انقلابی داشته و نه طعم زندان چشیده است. مبارزان آن زمان از ماجرای دستگیری مهندس موسوی و دوستانش توسط ساواک اطلاع دارند و لازم نیست در اینجا از زبان من گفته شود.
 
آنچه شخصاً به‌یاد دارم دستگیری همه همکاران ایشان، از جمله مهندس نقره‌کار (باجناق مهندس‌موسوی) است در زمانی که پدر در حال ساختن خانه مسکونی قلهک (که امروزه تبدیل به «موزه‌سرای یادگار بهشتیان» شده) بر اساس نقشه طراحی شده توسط شرکت‌شان بود؛ خانه‌ای که پس از پیروزی انقلاب توسط تحریف‌کنندگان تاریخ از جنس دیگر، در همان زمان به عنوان «کاخ اسدالله علم» شایع شد.
سخن در این باره بسیار است و من تنها به انتشار تصویر پلاک نام میرحسین موسوی عزیز که در «موزه عبرت» (محل سابق «کمیته مشترک ضدخرابکاری») تعبیه شده اکتفا می‌کنم. امیدوارم انتشار این تصویر به حذف این پلاک نینجامد. و نیز امیدوارم کارشناسانی از قبیل این کارشناس تاریخ از آخر و عاقبت «تاریخ‌بافی»‌های استالینی عبرت بگیرند و سوابق مبارزاتی و دنیا و آخرت خویش را قربانی تسویه‌حساب‌های سیاسی معطوف به قدرت نسازند. 
سیدعلیرضا حسینی‌بهشتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر