کد خبر: 76150
A

علی باقری کنی کیست؟ / «برادر داماد رهبری» جایگزین برادر آملی لاریجانی در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شد

باقری در دانشگاه امام صادق درس خوانده‌است و همچنین مدیرکل اروپای مرکزی وزارت امور خارجه در زمان تصدی سعید جلیلی در معاونت اروپا و آمریکا این وزارتخانه بود و پس از سعید جلیلی مدتی به عنوان معاون اروپای وزیر امور خارجه فعالیت کرد.

علی باقری کنی کیست؟ / «برادر داماد رهبری» جایگزین برادر آملی لاریجانی در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شد

به گزارش دیده بان ایران؛ ساعتی پیش «فرید مدرسی» فعال سیاسی و حوزه در شبکه اجتماعی توییتر از ریاست «علی باقری کنی» بر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه خبر داد و نوشت که محمدجواد لاریجانی دیگر در این سمت مشغول به کار نخواهد شد.

اما دقایقی بعد این خبر تکذیب شد و برخی رسانه ها اعلام کردند که فعلاً خبری از این جابه جایی نیست. اما علی باقری کنی کیست؟

علی باقری فرزند محمدباقر باقری کنی از اعضای مجلس خبرگان رهبری است که در سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد. وی دانش آموخته رشته اقتصاد است که سابقه تدریس رشته اقتصاد را در دانشگاه دارد. او برادرزادهٔ محمدرضا مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری و دانش آموختهٔ رشتهٔ اقتصاد است و پیشینهٔ آموزش اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد.

او برادر داماد رهبری انقلاب و دیپلمات نزدیک به سعید جلیلی است که در انتخابات خرداد 92 هم به عنوان رییس ستاد انتخابات او معرفی شد.

باقری در دانشگاه امام صادق درس خوانده‌است و همچنین مدیرکل اروپای مرکزی وزارت امور خارجه در زمان تصدی سعید جلیلی در معاونت اروپا و آمریکا این وزارتخانه بود و پس از سعید جلیلی مدتی به عنوان معاون اروپای وزیر امور خارجه فعالیت کرد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر