کد خبر: 76231
A
پروانه سلحشوری در گفت و گو با دیده بان ایران :

مگر یک سرمقاله نویس به چه منابعی دسترسی دارد که آمار جان باختگان را اعلام می کند/ قوه قضاییه چرا آمار اعلام نمی کند؟/ مگر می شود به آمار یک نشریه استناد کرد/ نمایندگان مردم از دسترسی به آمار کشته و بازداشت شدگان محروم هستند

پروانه سلحشوری در واکنش به گزارش منتشر شده مبنی بر کشته شدن ۱۷۰ نفر در سه روز اول اعتراضات آبان ماه گفت: سرمقاله نویس یک روزنامه یا ماهنامه چه دسترسی به آمار محرمانه دارد ضمن اینکه اگر مراجعی هم به آنها این آمار را داده باشند باید قبل از آن پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند؛ مگر می شود به آمار یک "سرمقاله نویس" استناد کرد. بر فرض صحیح بودن این آمار چگونه است که این افراد می توانند به راحتی به برخی از منابع دسترسی داشته باشند و روی آن گزارش بنویسند در حالی که نمایندگان مجلس از دسترسی به آمار کشته و بازداشت شدگان محروم هستند. اگر یک خبرنگاری غیر از افرادی که دسترسی به اخبار محرمانه دارند آمار را بیان می کرد متهم به تشویش اذهان عمومی می شد. اصلاً مگر می شود به آمار یک نشریه استناد کرد. چرا یک نماینده مجلس به آمار دسترسی ندارد! چرا قوه قضاییه آمار رسمی را اعلام نمی کند! کیهانی ها که همه کاره این مملکت نیستند! مملکت قانون دارد

مگر یک سرمقاله نویس به چه منابعی دسترسی دارد که آمار جان باختگان را اعلام می کند/ قوه قضاییه چرا آمار اعلام نمی کند؟/ مگر می شود به آمار یک نشریه استناد کرد/ نمایندگان مردم از دسترسی به آمار کشته و بازداشت شدگان محروم هستند

دیده بان ایران : نشریه ‎پاسدار اسلام متعلق به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به مدیر مسئولی محمد حسن ‎رحیمیان آماری جدید از کشته شدگان حوادث ‎بنزینی ارائه کرده است.

سعد الله زارعی ستون نویس کیهان در این گزارش مدعی شده است؛170 نفر در سه روز ابتدای اعتراضات کشته شده اند.  

 

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص آمار جانباختگان سه روز اول حوادث پس از افزایش قیمت بنزین در کشور به خبرنگار دیده بان ایران گفت:

تا کنون هیچ نهادی در خصوص این آمار گزارشی را به مجلس و یا نمایندگان مردم ارائه نکرده است.

وی با اشاره به آماری که نشریه پاسدار اسلام به قلم سعدالله زارعی ستون نویس روزنامه کیهان منتشر کرده است اظهار کرد:

اولاً این آمار باید توسط قوه قضاییه منتشر شود سرمقاله نویس یک روزنامه یا ماهنامه چه دسترسی به  آمار محرمانه دارد ضمن اینکه اگر مراجعی هم به آنها این آمار را داده باشند باید قبل از آن پاسخگوی نمایندگان مجلس باشند؛ مگر می شود به آمار یک "سرمقاله نویس" استناد کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس با تکید بر این نکته که چگونه است برخی رسانه های خاص می توانند گمانه زنی های خودشان را به عنوان آمار منتشر کنند اما سایر رسانه ها حتی نمی توانند درباره آن تحلیل بنویسند تصریح کرد:

بر فرض صحیح بودن این آمار چگونه است که این افراد می توانند به راحتی به برخی از منابع دسترسی داشته باشند و روی آن گزارش بنویسند در حالی که نمایندگان مجلس از دسترسی به آمار کشته و بازداشت شدگان محروم هستند. اگر یک خبرنگاری غیر از افرادی که دسترسی به اخبار محرمانه دارند آمار را بیان می کرد متهم به تشویش اذهان عمومی می شد. اصلاً مگر می شود به آمار یک نشریه استناد کرد. چرا یک نماینده مجلس به آمار دسترسی ندارد! چرا قوه قضاییه آمار رسمی را اعلام نمی کند!  کیهانی ها که همه کاره این مملکت نیستند! مملکت قانون دارد.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجلس تا کنون درخواستی مبنی بر ارائه گزارشی درباره جانباختگان حوادث اخیر را از قوه قضاییه یا نهادهای مربوطه داشته اند یا خیر گفت:

ما بارها از این مسئولان درخواست کرده ایم که آمار را به مجلس ارائه دهند اما متاسفانه تا کنون هیچ آمار رسمی در اختیار نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی قرار نگرفته است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود:  قرار بود طرحی با قید فوریت در همین رابطه تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود اما متاسفانه هنوز اعلام وصول نشده است. با این وجود نمایندگان مجلس قصد دارند  مسئولان را ملزم کنند تا آمار دقیق کشته شدگان اعلام شود اما هنوز هیئت رئیسه طرح را اعلام وصول نکرده است.

بیشتر بخوانید

نشریه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ادعا کرد: تنها در سه روز اول حوادث آبان حدود ۱۷۰ نفر کشته شده اند

 

بازماندگان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر مرجع ما برای آمار و ارقام خواهند بود/افرادی فراتر از قانون مجلس را دور می‌زنند

« کمیسیون ویژه» حوادث آبان ۹۸ را پیگیری می‌کند/ در بین جان‌باختگان نوجوانان هم هستند/ برای دل‌های پر از کینه باید فکری کرد/ نمایندگان در مجلس هفتم، هشتم و نهم هم اختیاری از خود نداشتند اما هیچ کسی نمی‌فهمید

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر