کد خبر: 76233
A
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

نباید اجازه دهیم اشتباهاتی که باعث فروپاشی شوروی شد در ایران تکرار شود/ ریشه فتنه در ایران، نفوذ یک جریان خزنده غربگرا در درون اصلاح طلبان است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: ریشه فتنه در ایران، نفوذ یک جریان خزنده غربگرا در درون اصلاح طلبان است، این اختاپوسی است که چنگ انداخته و در درون اصلاح‌طلبان نفوذ کرده است.

نباید اجازه دهیم اشتباهاتی که باعث فروپاشی شوروی شد در ایران تکرار شود/ ریشه فتنه در ایران، نفوذ یک جریان خزنده غربگرا در درون اصلاح طلبان است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ حجت الاسلام علی سعیدی در مراسم ۹ دی کرج با بیان اینکه بحث من در زمینه ارزیابی فتنه‌های گذشته و چشم انداز آینده است، گفت: در سال ۸۸ فتنه پیچیده و عمیقی پیش آمد که می‌رفت انقلاب را با بزرگترین چالش مواجه کند اما دو عامل در خنثی کردن این فتنه موثر بود نخست نقش رهبری و دوم بصیرت و آگاهی و فهم درست مردم از موقعیت زمان.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: فتنه ریشه داخلی و جنگ ریشه خارجی دارد، جنگ از بیرون تحمیل می‌شود و فتنه از داخل شکل می‌گیرد ما یک جنگ سخت داریم و یک جنگ نرم، جنگ سخت با سلاح و جنگ افزار و جنگ نرم با فکر و اندیشه سر و کار دارد، در جنگ نرم امپراتوری رسانه‌ای وارد می‌شود و ذهن و فکر را دگرگون می‌کند به همین دلیل جنگ نرم بسیار خطرناکتر از جنگ سخت است.

سعیدی افزود: فتنه هم دو نوع است فتنه سخت و فتنه نرم، فتنه سخت با اردوکشی، آتش زدن بانک و همان کارهایی است که آشوبگران در ۲۵ آبان انجام دادند خود را نشان می‌دهد، اما فتنه نرم شبیه جنگ نرم است عملیات روانی راه می‌اندازد، ذهن مردم را دگرگون می‌کند، با عواطف سر و کار دارد و شرایطی را فراهم می‌کند که تصور کنیم باید نسبت به آمریکا عقب نشینی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین شاخص فتنه قابل تکرار بودن است گفت: فتنه نرم قابل تکرار است باز هم ممکن است تکرار شود دشمن دست بردار نیست هدف دشمن براندازی است اما گاهی با جنگ سخت،گاهی جنگ نرم، گاهی با تحریم و گاهی با تعامل و مذاکره این را پیش می‌برد.

این مسئول اضافه کرد: در میان این روش‌ها مذاکره از همه خطرناک تر است، آنچه پدر شوروی را در آورد همین بود، آمریکا یک امپراتوری را با تصرف در ذهن رئیس وقت شوروی به سقوط کشاند، آنها با خورشچف صحبت کردند چند آدم غربگرا را دور وی قرار دادند و خروشچف گفت لازم نیست با آمریکا بجنگیم بلکه مذاکره می‌کنیم شعار وی این بود «زندگی مسالمت آمیز با غرب» و همین باعث فروپاشی آن شد، البته ۲۰ سال طول کشید و آقای گرباچف آخرین میخ را بر تابوت شوروی کوبید، نباید ما اجازه دهیم این اشتباهات تکرار شود، این فتنه باز هم ممکن است تکرار شود مردم باید هوشیار باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه فتنه لایه‌های متعددی دارد گفت: طراحان فتنه با مجریان فتنه تفاوت دارند، اندیشه ورزان فتنه از خود سند باقی نمی‌گذارند حریم برای خود درست می کنند هاله ای از قداست دور خود قرار می‌دهند اما مجریان مشخص هستند مثل دو نفری که حصر هستند البته آن هم حصر نیست آزادی دارند هر جایی بخواهند می‌روند؛ پس دومین ویژگی فتنه چند لایه بودن آن است باید به دنبال لایه های پنهان برویم.

این مسئول با اشاره به اهمیت نقش مثبت و منفی خواص در فتنه‌ها  تصریح کرد: مردم باید عناصر شجاع و عناصری که موضع گرفتند و جهاد کردند و فریاد زدند را بشناسند، عده‌ای در قبال فتنه سکوت کردند، وقتی رفتند سراغشان که چرا حرف نمی زنید گفتند ما وارد این دسته بندی‌ها نمی‌شویم، حرف ابوموسی اشعری هم همین بود به او گفتند چرا به کمک امیرالمومنین نمی‌روید گفت ما در جناح بندی دخالت نمی‌کنیم؛ جایی که یک طرف ولی خدا و حجت خدا و ولی فقیه است که نمی‌شود بی طرف بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم، توجه به منشا فتنه است، باید توجه کنیم منشا فتنه از کجاست چه کسانی فتنه را ایجاد کردند مثلاً در ماجرای بنی صدر چه کسانی بنی صدر را به آنجا کشاندند منافقین چه کردند؟ یا در جایی دیگر یک عنصر نفوذی در کنار قائم مقام رهبری قرار می‌گیرد و قائم مقام رهبری را در مقابل رهبری قرار می‌دهد.

سعیدی افزود: در این زمینه در داستان کارگزاران هم پیچیدگی زیادی وجود دارد، مرکز تحقیقات استراتژیک در زمان کارگزاران در اختیار آقای سعید حجاریان قرار گرفت وی می‌گوید ما یک پروژه بیشتر نداشتیم و آن تغییر مسیر انقلاب براساس مدل غربی بود، ریشه فتنه در ایران نفوذ یک جریان خزنده غربگرا در درون اصلاح طلبان است، این اختاپوسی است که چنگ انداخته و در درون اصلاح طلبان نفوذ کرده است. یکی از ویژگی‌های اینها این است که به شدت غربگرا هستند یعنی غرب باور هستند، دوم برخورد گزینشی با ولی فقیه و نفاق دارند، می‌گویند ولی فقیه را قبول داریم ولی آنجا که باید اطاعت کنند اطاعت نمی کنند،  اینها عمق استراتژیک ما را قبول ندارند هزینه ای که امروز در منطقه به خاطر امنیت ایران می شود را زیر سوال می برند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جمله بنده با اطلاعات دقیق است، ترامپ می گوید عناصر اقتدار ایران است نخست انسجام ملی یعنی یکپارچگی ملت بر محور رهبری است، دومین عامل اقتدار قدرت انرژی و ترکیب نفت و گاز ایران است برای همین می گوید باید نفت ایران را صفر کنیم، سومین عامل را قدرت دفاعی و موشکی می‌داند، وقتی آن هواپیما را زدیم خیلی تعجب کردند من مصاحبه یک کارشناس روس را می‌خواندم، گفته بود ایران نیازی به اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ ندارد موشک‌های آنان همان کارکرد را دارد؛ چهارمین عامل اقتدار را آقای ترامپ قدرت منطقه‌ای ایران یعنی نفوذ معنوی ایران در غرب آسیا می داند.

وی اظهار کرد: در این شرایط ما مجلس انقلابی نیاز داریم، شما پرتوی از قوه قضاییه انقلابی را می بینید حال اگر یک دولت انقلابی و مجلس انقلابی در کنار این قوه قضاییه انقلابی داشته باشیم چه می شود؟ بخدا قسم ما نتوانستیم شیرینی دولت دینی را به ذائقه مردم بچشانیم، این حکومت قدرت حل مشکلات مردم را دارد منتهی این گرهی است که به دست مردم باز می‌شود یعنی این مردم هستند که باید آگاهانه رای دهند، این مجلس را دیدید؟ ما مجلسی در تراز انقلاب می‌خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند وقتی شورای نگهبان تایید می‌کند ما چکار کنیم؟ در جواب باید گفت شورای نگهبان صلاحیت را تایید می‌کند نه شایستگی را، شورای نگهبان بررسی می‌کند اگر کسی معتاد نباشد سابقه کیفری نداشته باشد، با گروهک‌ها و سفارتخانه‌ها ارتباط نداشته باشد تایید می‌شود اما شایستگی‌ها این است که آیا فرد مورد نظر ولایتمدار است یا نه، جهادی هست یا نه، استکبار ستیز هست یا نه،  این کار شورای نگهبان نیست بعد اینکه شورای نگهبان زمان ندارد شورای نگهبان پرونده را می بیند ما با آدم‌ها سر و کار داریم آدم خوب در مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین شورای نگهبان محدود به چند ماده قانونی است بیشتر از آن نمی‌تواند، بنابراین این تفاوت‌ها وجود دارد الان واجبترین و لازم ترین چیزی که بر عهده ماست شکل دادن مجلس انقلابی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش پایانی با بیان اینکه نقشه‌هایی برای کشور وجود دارد گفت: نقشه هایی که مطرح می شود اینهاست نخست ضرورت سازی است، یعنی نمی‌شود بدون ارتباط با آمریکا کار کرد این خطرناک است هنوز برخی از این بی تدبیری‌ها به نظام فشار وارد کرده است، راهبرد دشمن تسلیم و راهبرد رهبری مقاومت است، راهی جز این ندارد باید این انقلاب را به صاحب اصلی برسانیم؛ برنامه دوم، دشمن هراسی است می گویند اگر کوتاه نیاییم جنگ می شود کدام جنگ؟

وی افزود: در حال حاضر آمریکا با سه چالش روبروست چالش نظامی با روسیه، چالش اقتصادی با چین و چالش فکری با ایران، مشکل اصلی آمریکا این است، تفکر انقلابی در منطقه مهمترین چالش برای آمریکاست؛ امروز آمریکایی ها حال و توان جنگ ندارند آن هم با ایران قدرتمند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر