کد خبر: 76338
A

ساز اختلاف بین قالیباف، احمدی‌نژاد و پایداری‌ها کوک شده!/ جریان راست برای انتخابات اسفند ماه دست‌کم سه لیست دارد

اگر آقای احمدی نژاد لیست ندهد اصولگرایان دستکم با سه لیست در انتخابات اسفند ماه حضور خواهند داشت.

ساز اختلاف بین قالیباف، احمدی‌نژاد و پایداری‌ها کوک شده!/ جریان راست برای انتخابات اسفند ماه دست‌کم سه لیست دارد

به گزارش دیده بان ایران؛  کمتر از دو ماه به آغاز انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. گمانه‌زنی های جدید از دو جبهه اصولگرایان و رقبای آنها به گوش می‌رسد، ولی هنوز فضای گرمی از فعالیت‌های انتخاباتی احساس نمی‌شود. صدا وسیما هم گویی به خواب زمستانی فرو رفته و تلاشی برای رخداد اسفند ماه نمی‌کند. رسانه های دیگر هم کم و بیش اخبار انتخاباتی را منتشر می‌کنند.

در این میان اردوگاه اصولگرایان این روزها پرخبرتر است.  بر اساس اخباری که به گوش می‌رسد اختلافات در درون این جریان بالا گرفته است و علیرغم تاکید بزرگان شناخته شده این جریان مثل محمد رضا باهنر که در جلسه اخیر جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرده بود چاره‌ای نداریم جز اینکه به لیست واحد برسیم حتی با جبهه پایداری، ولی خبرها حکایت از بلند شدن دود سفید از این اردوگاه نمی‌کند.

 دستکم سه لیست شاید هم چهار لیست!

یک منبع آگاه در این ارتباط به سایت خبر فوری گفت: اصولگرایان دست‌کم با سه لیست و شاید هم با چهار لیست وارد انتخابات خواهند شد.

وی در تشریح این گفته خود گفت: احتمالا یک لیست ائتلاف اصولگرایان با محوریت آقای قالیباف و برخی تشکل های اصولگرا است. لیست بعدی مربوط به آقای قالیباف است، چون احتمالا ائتلاف اصولگرایان حاضر نیستند قالیباف را سرلیست بگذارند. یک لیست هم جمعیت پایداری است. احتمال دارد که آقای احمدی نژاد هم لیست دهد.

این منبع آگاه ادامه داد: شنیده شده که آقای احمدی نژاد در جلسات خصوصی گفته است که من 100 کرسی مجلس را می‌گیرم. البته ممکن است که به خاطر احتمال ردصلاحیت، ایشان لیست ندهد و بعد از انتخابات از فراکسیون مورد حمایت خود رونمایی کند. اگر آقای احمدی نژاد لیست ندهد اصولگرایان دست‌کم با 3 لیست در انتخابات اسفند ماه حضور خواهند داشت.

پای انتخابات 1400 در میان است؟

البته نباید از نظر دور داشت که رقابت‌های پنهان اصولگرایان برای انتخابات 1400 و تاثیر چینش نیروهای مجلس یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری در این تفرق تاثیرگزار است. ضمن آنکه بحث سرلیستی اصولگرایان برای مجلس یازدهم که احتمالا به انتخاب رییس مجلس یازدهم خواهد انجامید در این به تفاهم نرسیدن اصولگرایان بی تاثیر نبوده است و رقابت ها را شدیدتر خواهد کرد.

از سوی دیگر محسن پیرهادی چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف که اکنون سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان را نیز بر عهده دارد در گفت و گویی که چندی پیش با خبر فوری داشت امکان تعدد لیست ها در این جریان را رد نکرد و گفت:  نیاز نیست همه نامزدهای اصولگرا، احساس تکلیف کنند. وی از برخی چهره های اصولگرا خواست که انصراف بدهند و فرصت بدهند  تا جوان ترها به مجلس بروند. 

البته پیرهادی روز سه شنبه نیز در گفت‌و‌گویی که داشت اظهار امیدواری کرد کار اصولگرایان به جایی نرسد که آقای قالیباف مجبور به ارائه لیست مجزا شود این به معنای رد نکردن این پیش فرض است.

جبهه پایداری در جریان اصولگرایان همواره به برهم زدن بازی معروف بوده است و تجربه چندین انتخابات گذشته این فرضیه را تایید می‌کند که احتمالا برای این انتخابات نیز لیست جدا بدهد.

از سوی دیگر محمد باقر قالیباف با پرونده شهرداری تهران و مفاسدی که در این دستگاه رخ داده و بالاخره امکان دارد پای شهردار نیزوسط باشد- هرچند هنوز دادگاه صالحه‌ای آن را تایید نکرده است- بعید است به خاطر شبهات موجود در مورد وی به عنوان سر لیست اصولگرایان باشد و قطعا وی نیز به چیزی غیر از آن بسنده نخواهد کرد و در صورتی که پیش فرض نبودن در سر لیست اصولگرایان درست باشد، وی لیست جدا خواهد داد.
ائتلاف اصولگرایان نیز به صورت سنتی لیست خود را خواهد داشت چرا که متشکل از تشکل‌های ریشه دار این جریان فکری از جمله موتلفه و جامعه روحانیت مبارز است.

گفتنی است سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در آذر ماه در گفت و گویی که با خبر فوری داشت حدسی در این ارتباط زد که پیش فرض های امروز را تایید می‌کند مصباحی مقدم آن زمان نیز به خبر فوری گفت که احتمال بدهید نه قالیباف در لیست اصولگراها باشد و نه حداد و جلیلی. /خبرفوری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر