کد خبر: 76364
A
وزیر کشور:

میزان رد صلاحیتها نسبت به دور قبل، رقم بسیار قابل قبولی است/ مردم برای رأی، با تکثر و تنوع بیشتری مواجه باشند

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که در یک فضای مطلوب رقابتی کسانی که به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام کرده اند هرچه بیشتر بتوانند در صحنه رقابت حضور را معنی کنند و باشند و مردم برای مراجعه به رای با تکثر و تنوع بیشتری مواجه باشند گفت: البته این به معنای این نیست که هیات های نظارت و شورای نگهبان مبتنی بر مستندات و مدارک قانونی ای که دارد نسبت به کار خود کم توجهی یا بی توجهی کنند ولی هرچه قدر بتوانیم حضور بیشتری در صحنه رقابت داشته باشیم، امکان مشارکت را نیز تقویت خواهد کرد.

میزان رد صلاحیتها نسبت به دور قبل، رقم بسیار قابل قبولی است/ مردم برای رأی، با تکثر و تنوع بیشتری مواجه باشند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه شورای تأمین استان مازندران گفت: توفیق شد که با معاونین وزارتخانه در خدمت استان و مردم خوب مازندران باشیم. بنا براین است که معاونین با شهرداری ها جلسه ای داشته باشند و مسائل مختلف شهری از جمله موضوع پسماند را باهم بررسی کنند و در مورد آخرین پیشرفت ها و نیازمندی های این حوزه بررسی و به جمع بندی برسند.


وزیر کشور افزود: معاون اقتصادی وزارت کشور نیز بازدیدی از پروژه ها و واحدهای تولیدی و نشستی با مسئولان مربوط خواهد داشت که ان شاء الله جمع بندی ها در این حوزه، در جلسه اقتصاد مقاومتی طرح و بررسی خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور در جلسه شورای تامین استان، گفت: گزارش خوبی از سوی همه اعضا ارائه شد. در همه حوزه های امنیتی و انتظامی از جمله؛ در بحث جرایم، اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده و اقدامات قابل قبول است و همه اعضاء و دستگاه های عضو، با آمادگی بالا و با روحیه همدلی و همکاری محسوس، در حال انجام وظایف خود هستند.

رئیس شورای امنیت کشور، در همین زمینه اضافه کرد: همین شرایط موجب شد که در حوادث اخیر، در استان مازندران با هوشمندی و هوشیاری خود مردم خوب استان مازندران، خسارت و آسیب جدی نداشته باشیم. در چند شهرستان هم که تجمعات کوچکی بود، بلافاصله این تجمعات مدیریت شد و این نشان دهنده هوشیاری و تیزبینی مردم و همچنین آمادگی نیروها و برخورد مناسب آنها با مردم است.

وزیر کشور ضمن ابراز امیدواری نسبت به مفید بودن مجموعه جلسات برگزار شده این استان، گفت: بازدیدی از بندر امیرآباد خواهیم داشت و آخرین پیشرفت ها و مسائل و نیازمندی های این مجموعه بررسی خواهد شد و از نمایشگاهی در سطح شهر بازدید تا خداقوتی به برگزارکنندگان آن بگوییم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در دو روزی که در استان هستیم تمام تلاش ما این است که ضمن گفتن خداقوت به همه مدیران عزیز و همچنین استاندار استان که تلاش زیادی در جهت همکاری و هماهنگی و پیگیری امور دارند، کارهایی را که می توان در سطح وزارت کشور با اختیارات وزارت کشور، پیگیری و حل کرد و مواردی هم که نیاز باشد به دولت می بریم تا در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

وزیر کشور همچنین در خصوص میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در آمادگی کامل هستیم . وزارت کشور، پیش از این تمام برنامه ریزی ها را انجام داده و متناسب با تقویم اجرایی، تاکنون امور به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: هفته گذشته نتایج هیات های اجرایی را اعلام کردیم و حدود ۸.۳۳ درصد  مبتنی بر اسناد، مستندات و مدارک مراجع چهارگانه عدم تایید صلاحیت داشتند و همه این افراد می توانند به هیات های نظارت استانِ خود مراجعه و شکایت کنند که این کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان رد صلاحیتها نسبت به دور قبل با توجه به آمار کل که در حدود ۱۶ هزار نفر داوطلب بود و دور قبل ۱۲ هزار نفر بود، رقم بسیار قابل قبولی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما کار خود را انجام داده ایم و منتظریم تا هیات های نظارت کار خود را انجام دهند و در ۲۱ دی ماه در مرحله اول نتایج را اعلام خواهند کرد و بازهم در مرحله دیگری افرادی که نسبت به نتایج، نظر یا اعتراضی دارند به هیات بالاتر و در نهایت شورای نگهبان، می توانند شکایت کنند.

 رحمانی فضلی عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که در یک فضای مطلوب رقابتی به این معنا که کسانی که به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام کرده اند هرچه بیشتر بتوانند در صحنه رقابت حضور را معنی کنند و باشند و مردم برای رأی، با تکثر و تنوع بیشتری مواجه باشند؛ البته این به معنای آن نیست که هیات های نظارت و شورای نگهبان مبتنی بر مستندات و مدارک قانونی ای که دارد نسبت به کار خود کم توجهی یا بی توجهی کنند، ولی هرچه قدر بتوانیم حضور بیشتری در صحنه رقابت داشته باشیم، امکان مشارکت را نیز تقویت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در روند اجرای انتخابات، با شورای نگهبان هماهنگی لازم را داریم؛ هیات های اجرایی ما با هیات های نظارت در استان و شهرستان، همچنین استانداران با روسای هیات های نظارت استان رابطه و همکاری بسیارخوبی دارند. و همه ما به دنبال این هستیم که انتخابات اسفند، انتخاباتی باشکوه باشد و در یک فضای کاملا امن و سالم برگزار شود.

وزیرکشور تاکید کرد: محور تمامی این فعالیت ها برای ما قانون است و ما قانون را ملاک اصلی انتخابات می دانیم و تمام تلاش ما در صیانت و حفاظت از قانون و حق قانونی همه نامزدها و همه مراجع انتخاباتی و همه مردم رعایت شود.

وی همچنین درخصوص اقدامات در حوزه امنیتی یادآور شد: اطلس امنیتی منسجمی را با مشورت و راهنمایی روسای تامین استان ها تهیه کرده ایم و در انتخابات هیچ مشکلی در حوزه امنیتی نخواهیم داشت و نداریم و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: در اسفند ماه انتخابات باشکوه داشتیم باشیم و همه با هم به استقبال سال پربرکت و پر خیری برویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر