کد خبر: 76366
A

رئیس کمیسون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام : FATF ماهیت امنیتی دارد

رئیس کمیسون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد :البته FATF اگرچه ظاهر اقتصادی دارد اما ماهیت امنیتی دارد.

رئیس کمیسون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام : FATF ماهیت امنیتی دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی احمدی در نشست خبری با اهالی رسانه‌ در پاسخ به سوالی درباره لوایح مرتبط با FATF گفت: من سخنگوی مجمع نیستم و موضوع بحث ما نیز قانون‌گذاری است، اما نظر خود را به‌عنوان کارشناس مطرح می‌کنم.


وی با بیان اینکه FATF یک موسسه است که شامل سه گروه جی هشت، شورای همکاری‌های خلیج فارس و اتحادیه اروپا است، افزود: این موسسه برای یکسان‌سازی قواعد مالی، توصیه‌هایی از جمله الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی را اعمال می‌کند.

احمدی ادامه داد: FATF کشورها را بر اساس میزان پایبندی آن‌ها به معیارهای خود دسته بندی می‌کند؛ یک دسته، کشورهای پرخطری هستند که تحت نظارت هستند و یک دسته دیگر، کشورهای پر خطری هستند که باید با آن‌ها مقابله کرد.

وی تأکید کرد: بنابراین لیست سیاه و سفید، خیلی در معیارهای FATF جایی ندارد. کشورها باید معیارهای مدنظر FATF را طوری در قوانین داخلی خود لحاظ کنند که مطابق با معیارها باشند.

رئیس کمیسون مشترک دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هیچ نهاد بین‌المللی نمی‌تواند کشوری را ملزم به الحاق به یک کنوانسیون بین‌المللی کند.

احمدی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی، مبارزه با منابع مالی تروریست، مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و اثربخشی به تحریم‌های شورای امنیت چهار کارکرد FATF است تاکید کرد: درباره مورد چهارم در جامعه ما کم‌تر بحث شده است. البته FATF اگرچه ظاهر اقتصادی دارد اما ماهیت امنیتی دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر