کد خبر: 76377
A
مصباحی مقدم:

دولت ما را قانع کند، به FATF رأی مثبت می‌دهیم/ پیامک‌ها با کدهای 917، 918، 910، 913 و کدهای اعتباری ارسال شده است/ پیام چین و روسیه مبنی بر عدم همکاری بانکی با ایران موثق نیست

این پیامک‌ها برای منِ مخالف FATF هم آمده بود و این‌طور نیست که فقط برای موافقان این طرح ارسال شود. از آنجا هم که از کدهای مختلف آمده بود،‌ نمی‌توان گفت برنامه‌ای منسجم از جانب گروه خاصی بود؛ پیامک‌های رسیده به من از کدهای 917، 918، 910، 913 و کدهای اعتباری ارسال شده است.

دولت ما را قانع کند، به FATF رأی مثبت می‌دهیم/ پیامک‌ها با کدهای 917، 918، 910، 913 و کدهای اعتباری ارسال شده است/ پیام چین و روسیه مبنی بر عدم همکاری بانکی با ایران موثق نیست
به گزارش دیده بان ایران غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو بااعتماد آنلاین اظهار داشت: این پیامک‌ها برای منِ مخالف FATF هم آمده بود و این‌طور نیست که فقط برای موافقان این طرح ارسال شود. از آنجا هم که از کدهای مختلف آمده بود،‌ نمی‌توان گفت برنامه‌ای منسجم از جانب گروه خاصی بود؛ پیامک‌های رسیده به من از کدهای 917، 918، 910، 913 و کدهای اعتباری ارسال شده است.
 
FATF  تسلط آمریکایی‌ها را خیلی بیشتر می کند 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش گفت: درباره پیچیده شدن این مساله باید بگویم، به نظر ما اگر به FATF ملحق شویم، آمریکایی‌ها تسلط‌‌‌شان را بر مناسبات اقتصادی ایران خیلی بیشتر می‌کنند. با این حال اگر کارشناسان و نمایندگان دولت بتوانند اعضای مجمع را قانع کنند و دغدغه‌های خیلی جدی را برطرف و با ما ثابت کنند که این معاهده اقتصادمان در دنیا را با چالشی روبه‌رو نخواهد کرد، حتماً به FATF رأی مثبت می‌دهیم.
 
مخالفت‌ها اصلاً و ابداً انگیزه‌ و دلیل سیاسی ندارند
 
مصباحی‌مقدم همچنین تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخص مصلحت نظام به جرات شهادت می‌دهم مخالفان FATF برای مخالفت‌شان اصلاً و ابداً انگیزه‌ و دلیل سیاسی ندارند و باید گفت بحث‌های موازی طرح‌شده فقط و فقط اختلاف برداشت از یک موضوع مهم حقوقی است و باز هم تکرار می‌کنم،‌ اگر دولتی‌ها بتوانند ما را از نگرانی دربیاورند‌، به FATF رأی می‌دهیم تا قدمی مثبت برای کشور برداریم.
 
هیچ‌کدام از آن 200 کشور تحت تحریم آمریکا نیستند

 

 

 

عضو جامعه روحانیت مبارز توضیح داد: اما وقتی صحبت‌هایشان شبهات را برطرف نمی‌کند طبعاً نمی‌توانیم نتیجه مثبتی بگیریم؛ مثلاً می‌گویند FATF تبعاتی دارد، اما قبول نکردن آن یعنی تداوم همین حالتی که با آن روبه‌رو هستیم. همچنین درباره اینکه می‌گویند پیوستن 200 کشور به FATF نشان می‌دهد ما هم باید آن را قبول کنیم، باید گفت‌ هیچ‌کدام از آن 200 کشور تحت تحریم آمریکا نیستند.
 
غلامرضا مصباحی‌مقدم در پایان صحبت‌هایش گفت‌: برخی می‌گویند کشورهای چین و روسیه به ایران پیامی حاکی از این داده‌اند که «اگر به FATF ملحق نشوید‌، مبادلات بانکی‌مان با شما قطع می‌شود»، که این خیلی موثق نیست و به شکل‌های متفاوتی طرح شده است. به همین دلیل نباید این موضوع را جدی بگیریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر