کد خبر: 76403
A
علی لاریجانی:

برخی خانوارها به خاطر فقر متلاشی شدند/ بسیاری از مشکلات محلات توسط خیرین برطرف می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد خیر را در سطح محله شکل بدهیم که خودشان خیر محله باشند و کمیته امداد هم از آن‌ها حمایت کند، بسیاری از مشکلات محلات توسط خیرین برطرف می‌شود.

برخی خانوارها به خاطر فقر متلاشی شدند/ بسیاری از مشکلات محلات توسط خیرین برطرف می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد خیر را در سطح محله شکل بدهیم که خودشان خیر محله باشند و کمیته امداد هم از آن‌ها حمایت کند، بسیاری از مشکلات محلات توسط خیرین برطرف می‌شود.

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در همایش«شروع دوباره» که در سالن مرکز فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد از ابتدای انقلاب جزو نهادهای مردمی بود که بسیار مسئولیت‌پذیر بوده و تفاوتش با دستگاه‌های دیگر این بوده که خدمت مسئولانه انجام می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها به خاطر فقر، اعتیاد، بیکاری و عوامل دیگر متلاشی می‌شوند، چند سالی است کمیته امداد قم به سراغ این خانواده‌ها رفته و این خانواده‌ها را به زندگی دوباره برمی‌گردانند.

وی خدمت مسئولانه از سوی کمیته امداد را یکی از ویژگی‌های عمده این نهاد برشمرد و گفت: چند سال پیش توصیه داشتیم کمیته امداد بیشتر بر روی اشتغال و توانمندسازی مددجویان کار کند، به همین دلیل منابعی را به‌صورت قرض‌الحسنه به این افراد اختصاص دادیم که کمیته امداد قم در این زمینه موفق عمل کرده است.

لاریجانی یکی از وجوه برقراری عدالت را ایجاد اشتغال برای اقشار پایین‌دست جامعه از سوی مسئولان دانست و افزود: وقتی‌که پیوندهای کوچک در جامعه به وجود می‌آید در سطح کلان‌تر، یک همبستگی ملی ایجاد می‌شود. اگر افراد خیر را در سطح محله شکل بدهیم که خودشان خیر محله باشند و کمیته امداد هم از آن‌ها حمایت کند، بسیاری از مشکلات محلات توسط خیرین برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای این مدل در سطح استان قم گفت: باید اقدام به شکل‌گیری نهادهای مردمی در سطح محلات کرد تا مشکلات جامعه راحت‌تر حل‌شده و یک همبستگی ملی در سطح کلان شکل بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر