کد خبر: 76424
A

جزییات شهادت قاسم سلیمانی در عراق

سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سردار سلیمانی را تایید کرد.

جزییات شهادت قاسم سلیمانی در عراق

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بامداد جمعه، سوم ژانویه، ابتدا دولت عراق گزارش کرد که سه موشک کاتیوشا در نزدیکی منطقه بارگیری فرودگاه بغداد فرود آمده و بر اثر آن چند غیرنظامی زخمی شده‌اند و دست کم دو خودرو آسیب دیده است.

اما ساعتی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از صفحه فیسبوکی منسوب به گروه حشد الشعبی نوشت این گروه از کشته شدن مسئول روابط عمومی و جذب نیروی خود طی یک حمله هوایی خبر داده است.                                                                                                                            

    این خبرگزاری همچنین به نقل از مقام‌های حشد الشعبی نوشته که این گروه ، کشته شدن یکی از مقام‌های خود به همراه دو عضو دیگر و دو میهمان مهم (مجموعا پنج نفر) را در جریان یک حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد تایید کرده است. از هویت "میهمانان مهم" این گروه که ظاهرا در جریان این حمله هوایی کشته شده‌اند هنوز اطلاعی در دست نیست.

با این حال، تلویزیون دولتی عراق بامداد جمعه گزارش کرد که در جریان این حمله هوایی در فرودگاه بغداد به دو کاروان خودروهای گروه حشد الشعبی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه چند رهبر حشد الشعبی کشته شده است.

تلویزیون دولتی عراق در این گزارش همچنین مدعی شد که در جریان این حمله هوایی ابو مهدی المهندس، معاون گروه حشد الشعبی هم کشته شده است و در مجموع این حمله ۵ کشته و ۹ مجروح برجای گذاشته است.  

خبرگزاری فارس ساعتی پیش با انتشار جزئیاتی از این خبر به نقل از منابع خارجی نوشت نمی تواند این خبر را تایید کند. گفتنی است شبکه خبر نیز در خبر ساعت 6 بامداد، خبرشهادت سرلشکرسلیمانی را منتشر کرد.

دیده بان ایران شهادت این سردارپرافتخار و قهرمان ملی را به رهبرمعظم انقلاب،مردم ایران و حق طلبان جهان تبریک و تسلیت می گوید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر