کد خبر: 76481
A

کمیسیون امنیت ملی مجلس نحوه شهادت سردار سلیمانی را بررسی کرد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شب گذشته در جلسه‌ای، ابعاد مختلف اقدام تروریستی‌ آمریکا و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را بررسی کرد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس نحوه شهادت سردار سلیمانی را بررسی کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن محکومیت اقدام تروریستی در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سردار شهید سلیمانی از فرماندهان بزرگی بود که غربی‌ها همواره از ایشان به عنوان مرد آهنین و فرمانده‌ای بی‌نظیر یاد می‌کردند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها با کمک موساد و حمایت وهابیون و آل سعود برای از ترور ایشان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده بودند، ادامه داد: شهید سلیمانی بارها در تیررس تروریست ها قرار گرفت، اما با عنایت حق از ترورهای گوناگون جان سالم به در برد تابا فرماندهی و پیگیری ایشان مقاومت بتواند تمام گروه‌های تروریستی را در سطح منطقه از بین ببرد و ملت ها را از شر تروریست‌ها نجات دهد.

حسن بیگی با اشاره به جلسه دیشب(جمعه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه دیشب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور نیروهای وزارت اطلاعات و همچنین نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار و اعضای کمیسیون از نحوه شهادت ایشان مطلع شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه همچنین در خصوص ابعاد مختلف اقدام تروریستی آمریکایی‌ها، شرایط آمریکا و ترامپ بررسی‌هایی صورت گرفت، با توجه به دو قطبی ایجاد شده در آمریکا، استیضاح ترامپ و عدم تمایل و همراهی آمریکایی‌ها با سیاست‌های وی، ترامپ به منظور فرافکنی و تغییر فضای عمومی آمریکا به نفع خود مرتکب این جنایت شد.  

حسن بیگی ادامه داد: آمریکایی‌ها همواره به دنبال تسلط و غارت نفت و سرویه، عراق و ثروت کشورهای عربی هستند و شهید سلیمانی سد و دژ آهنینی در برابر برنامه ها و سیاست های سلطه‌طلبانه آنها بود.

وی افزود: وزرات خارجه در راستای مقابله با این جنایت، مکلف است اقدامات بین المللی و حقوقی و همچنین پیگیری‌های لازم را از طریق سازمان های بین المللی و مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشته باشد که در این زمینه کار خود را شروع کرده است، وزارت اطلاعات هم باید بررسی‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکایی‌ها از تشکیل حشد الشعبی و نیروهای مردمی در عراق و سوریه و افغانستان و الگو برداری آن وحشت زده شده اند، اظهار داشت: اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی نباید برای آمریکایی‌ها رویه شود که بتوانند با اقدامات سلطه گرانه خود به دنبال تک قطبی شدن دنیا باشند.

حسن بیگی گفت: همانطور که شورای عالی امنیت ملی از رهبری نظام دستور صریح برای مقابله و برخورد با ترامپ گرفته است، ما هم از همه ملت ایران و گروه‌های مختلف می‌خواهیم که یکپارچه گوش به فرمان رهبری انقلاب باشند و با اطلاعات و احساسات غلط سخنی نگویند که باعث شود دشمن از هر اقدامی در این زمینه سوء استفاده کند.
 نماینده مردم دامغان در مجلس اظهارداشت: آمریکایی‌ها برای اینکه موضوع را در سطح بین المللی لوث کنند به پخش فیلم‌هایی دروغین درباره محدودیت زمان درباره ایران و همچنین تروریستی جلوه دادن سپاه قدس اقدام کرده اند.

وی همچنین از حفظ یکپارچگی، وحدت ملی به عنوان دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس نام برد و گفت: اظهار نظرهایی که در این زمینه صورت می‌گیرد باید در چارچوب وحدت و یکپارچگی ملی، قوانین بین المللی باشد تا از طریق سازمان ملل و مجامع بین المللی حقوق ملت ایران گرفته شود و بتوانیم انتقام این اقدام جنایتکارانه را بگیریم

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها از آنجا که نتوانستند توسط مزدوران خود ایشان را ترور کنند، خود راسا وارد عمل شدند و دراقدامی ضد حقوق بشری و  خلاف همه قوانین بین المللی و در سرزمینی دیگر ایشان را ناجوانمردانه ترور و به شهادت رساندند.
وی اضافه کرد: این اقدام نشانه عجز آمریکایی‌ها، سیا و موساد در ترور ایشان در موقعیت‌های دیگر بود و به همین دلیل با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی مرتکب این جنایت شدند.

حسن بیگی با بیان اینکه شهید سلیمانی با توجه به ویژگی‌های اخلاقی خاص در جبهه ملی و داخل کشور توانایی انسجام‌بخشی و تعامل با همه گروه‌های فکری و سیاسی را داشت و لذا محبوب همه دولت‌ها و مجلس‌های کشور در دوره‌های مختلف و به طور کلی محبوب ملت ایران بود و خداوند نیز شهادت را به عنوان بالاترین مزد برای ایشان در نظر گرفت./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر