کد خبر: 76487
A

نماینده مجلس: به دنبال جنگ نیستیم/ پاسخ ایران به ترور سپهبد "سلیمانی" قاطع است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان آمادگی دارند پاسخ قاطع به اقدام آمریکا برای ترور سپهبد سلیمانی بدهند، گفت: این پاسخ در راستای راهبردهای تدوین شده در شورای عالی امنیت‌ملی است.

نماینده مجلس: به دنبال جنگ نیستیم/ پاسخ ایران به ترور سپهبد "سلیمانی" قاطع است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها تصمیم‌گرفته بودند که سپهبد قاسم سلیمانی را ترور کنند که رسماً این موضوع را اعلام کرده بودند، گفت: رژیم صهیونیستی نیز این موضع را در قبال سردار سلیمانی اتخاذ کرده بود ولی به دلیل ترسی که از پاسخ جمهوری اسلامی داشتند، اقدامی را انجام نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه قطعاً جمهوری اسلامی اقدام تلافی‌جویانه در برابر این اقدام اخیر تروریستی آمریکا خواهد داشت، تصریح کرد: پاسخ جوانان مقاومت و ملت ایران برای آمریکایی‌ها سخت و دردناک خواهد بود و انتقام سختی از آنها گرفته خواهد شد.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با توجه به شرایط فعلی، ایران پاسخی به اقدام آنها نخواهد داد که دست به ترور سپهبد قاسم سلیمانی زدند، تصریح کرد: اگر امروز انتقام خون سردار سلیمانی گرفته نشود قطعاً آمریکایی‌ها به فکر این خواهند افتاد که اقدامات بیشتری علیه امنیت‌ملی کشورمان انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اضافه کرد: پاسخی که ایران به اقدام اخیر آمریکایی‌ها خواهد داد در چارچوب راهبردهای است که در شورای عالی امنیت‌ملی طراحی خواهد شد و در زمان و مکان مقتضی این اتفاق رخ خواهد داد.

کریمی‌قدوسی با تاکید براینکه ایران صرفاً به دنبال گرفتن انتقام سخت از آمریکایی‌ها است و به دنبال جنگ نیست، عنوان کرد:  آمریکایی‌ها با اقدام اخیر خود نوعی اعلان جنگ به ایران داشتند تا باردیگر شرایط دوگانه جنگ و مذاکره را ایجاد کنند که این حربه آنها نیز باردیگر شکست خورد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید براینکه نیروهای مسلح کشورمان این آمادگی را دارند تا پاسخ قاطع به اقدام اخیر آمریکا داشته باشند که قطعا این اتفاق هم رخ خواهد داد، اظهار داشت: البته ما به دنبال جنگ با هیچ کشوری نبوده و نیستیم اما در برابر اقدام آمریکا پاسخ قاطع خواهیم داد که کاخ سفید باردیگر به فکر دست درازی به منافع ملی را نداشته باشد./ تسنیم

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر