کد خبر: 76497
A

کاکویی در شبکه بین المللی جام جم مطرح کرد: پیگیر حق قانونی خود در مجامع بین المللی خواهیم بود

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی، اقامه دعوی در مجامع حقوقی بین المللی در خصوص جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی را اقدام مهمی در جهت خونخواهی وی و اثبات ظلم و تجاوز ترامپ علیه ایران دانست.

کاکویی در شبکه بین المللی جام جم مطرح کرد:  پیگیر حق قانونی خود در مجامع بین المللی خواهیم بود
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی، اقامه دعوی در مجامع حقوقی بین المللی در خصوص جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی را اقدام مهمی در جهت خونخواهی وی و اثبات ظلم و تجاوز ترامپ علیه ایران دانست.

 

 دکتر عیسی کاکویی، تحلیل گر ارشد سیاسی و نظامی، در برنامه تلویزیونی کنکاش از شبکه بین المللی جام جم و به میزبانی دکتر ملکی، کارشناس مجری و مدیر شبکه گفت: " سردار سلیمانی نه فقط در آسمان معنویت کشور یک ستاره بود؛ بلکه در میان نظامی ها و استراتژیستهای نظامی و جنگی در دنیا نیز می درخشید. استراتژیستهای عالی رتبه نظامی دنیا او را ارزیابی کرده بودند و به این نکته اذعان کرده اند. شهید قاسم سلیمانی، یک نظامی قهرمان و محبوب مردم ایران و سایر کشورهای مظلوم جهان بود."

دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی گفت: " قاسم سلیمانی فقط متعلق و محبوب نیروهای مسلح کشور، یا خانواده شهدا یا مردم کرمان نبود. حتی با وجود چندگانگی هایی که در فضای سیاسی کشور وجود دارد؛ او همواره محبوب تمام طیفها و گروههای سیاسی و مورد احترام بود.

 ایشان درباره حضور سپهبد سلیمانی در کشور عراق گفت: " ما در عراق و سوریه، در راس مبارزه با داعش بوده ایم. اما هرگز در دنیا به کشوری تجاوز نکرده ایم و حتی وارد کشوری نشده ایم. ایشان با دعوت رسمی دولت عراق به این کشور رفته بودند."

 این استراتژیست حوزه سیاسی افزود: " اقدام آمریکا یک حماقت، جنایت و رفتار ساده لوحانه بود. به زودی شاهد پیامدهای منفی این وحشی گری خواهد بود. اگر قاسم سلیمانی در معرکه و صحنه جنگ به شهادت می رسید؛ مسئله فرق می کرد. اما وقتی او به دعوت رسمی دولت عراق وارد این کشور شده و بالگرد آمریکایی با برنامه ریزی قبلی از روی زمین بلند شده و به ایشان حمله کرده؛ یعنی به حاکمیت عراق تجاوز کرده است."

کاکویی در خصوص واکنشهای احتمالی جمهوری اسلامی ایران در رابطه به این جنایت گفتند:ضربه ای که ما می توانیم علیه این وحشی گری و تجاوز ترامپ به او وارد کنیم این است که در مجامع حقوقی بین المللی پیگیر خون به ناحق ریخته شده سردار قاسم سلیمانی باشیم". وی همچنین افزود: " ترامپ با این اقدام نابخردانه و ساده لوحانه خود، نه تنها از سوی خونخواهان سردار سلیمانی در جبهه مقاومت در منطقه، بلکه حتی در کاخ سفید هم باید منتظر واکنشهای سختی باشد."

 دکتر عیسی کاکویی خوی وحشی گری ترامپ را از هیتلر هم فراتر دانست و گفت: " امروز ترامپ به سمبل درندگی و اقدامات بی منطق تبدیل شده است. این یک تحلیل احساسی و هیجانی نیست. تقریبا تمام اهل رسانه و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی به این باور رسیده اند که ترامپ، بر اساس هیچ قاعده و قواره ای عمل نمی کند و یک دیکتاتور وحشی و تروریست اقتصادی و سیاسی است."

 ایشان در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: " در سرزمین ما بذرهایی کاشته شده که سردار سلیمانی و افرادی مانند او از این بذرها مراقبت کرده اند و حالا به نهال ها و درختچه هایی ریشه دار تبدیل شده اند. این نهال ها در ایران، عراق، افغانستان، یمن و سایر کشورها ریشه دوانده اند. دیگر لازم نیست برای اشاعه این فرهنگ متعالی حضور سرزمینی داشته باشیم. حضور معنوی سردار سلیمانی ها، تاثیرگذاری ویژه ای داشته و دارد."

 

 دبیرکل حزب آزادگی ایران اسلامی، شهادت سپهبد سلیمانی را ضربه ای ناراحت کننده بر قلب آزادیخواهان و حق طلبان جهان دانست و گفت: " ما از شهادت قاسم سلیمانی ضربه خورده ایم اما فصل اقدام ما هم هست. اقدام ما، اقدام سخت تری خواهد بود. سلیمانی، چهل سال انتظار این لحظه را داشت. هر بار او را می دیدید حس می کردید برای پرکشیدن آماده است. این یک مکتب است. توصیه می کنم همه و از جمله ترامپ، بارها و با دقت سخنان سید حسن نصرالله و سایر رهبران مقاومت در منطقه را گوش بدهند."


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر